Višestruke prednosti

Evo zašto je Instagram Facebooku vrijedio milijardu dolara

Slika nije dostupna
'Da je Facebook nastao danas bio bi mobilan' - riječi su to Jamesa Pearcea, šefa odjela za mobilni razvoj u Facebooku.

Ta je izjava dobila težinu kada je Mark Zuckerberg u ponedjeljak za milijardu dolara kupio Instagram - svoju najveću konkurenciju na području mobilnih tehnologija. Aplikacija za dijeljenje fotografija zapravo je sve što Facebook želi da imate na svom mobitelu, piše Mashable.com. Facebook želi da ljudi koriste mobilne aplikacije za dijeljenje fotografija s prijateljima, kao i dijeljenje svoje lokacije, što su stvari koje su se radile s Instagramom. Zato ga je Facebook morao čim prije zaustaviti.

>> Kako je osnivač Instagrama 'preko noći' postao multimilijunaš!

'Godinama smo se koncentrirali na izgradnju što boljeg dijeljenja fotografija s obitelji i prijateljima', izjavio je Zuckerberg u ponedjeljak. 'Sada ćemo moći još bliže raditi s ekipom iz Instagrama kako bi također ponudili najbolje iskustvo dijeljenja fotografija s ljudima od vašeg interesa', dodao je šef najpopularnije društvene mreže. Podrška Androida podigla je Instagram na još višu razinu zahvaljujući širokoj populaciji korisnika pametnih telefona.

'Pružanje najboljeg mogućeg načina za dijeljenje fotografija jedan je od razloga zašto ljudi vole Facebook i znali smo da će biti dobro spojiti ove dvije kompanije', objasnio je Zuckerberg. Stvar je u tome što Facebook nije kupio samo aplikaciju, već je i otkupio konkurenciju, piše novinarka Mashablea Emily Price.

>> Zuckerberg kupio Instagram za 1 milijardu dolara!

Gledajući sa stajališta Facebooka, biti dijelom 'mobilne igre' znači biti jedna od aplikacija koja se najčešće koristi putem mobitela. Prema tome, kupnja Instragrama velika je stvar za Facebook, dok je još bolje to što je dobio i zaposlenike koji su izgradili Instagram. Zato je Zuckerberg u svom govoru i spomenuo da se vesele radu s ekipom iz Instagrama od koje će dobiti iskustvo za izradu sličnih aplikacija.

Facebook pokušava napraviti sustav podrške za razvoj web aplikacija, jer, ako bi se aplikacije mogle pokrenuti u vlastitom pretraživaču tako se u potpunosti mogu eliminirati App Store ili Google Play store. Nastavno na to, programeri bi mogli izraditi samo jednu verziju aplikacije, a ne po jednu za svaku platformu, čime mogu sniziti cijenu i lakše doći do korisnika. Bez toga Facebook svakog mjeseca 60 milijuna korisnika preusmjerava trećim stranama.

Ukratko, Facebook bi s Instagramom mogao uštedjeti jako puno novca, a samom kupnjom riješio je glavnu konkurenciju i dobio kvalitetnu radnu snagu koja iz ničega može napraviti popularnu aplikaciju.