Google već duže vremena razvija i testira automobil kojim će u potpunosti upravljati računalo, no dolazak ovakvih automobila na tržište ne trebamo očekivati još kojih desetak godina. Za vrijeme dok Google usavršava svoje automobile i računala u automobilima, kineska kompanija BYD već je predstavila svoj automobil Su Rui kojim možete upravljati – daljinskim upravljačem!
Stigla budućnost: Biste li sjeli u ovaj auto?
Iako su opcije korištenja daljinskog upravljača iznimno ograničene, na stranici ovog kineskog proizvođača napominju da će njegovi vlasnici putem daljinskog upravljača moći s određene daljine upaliti automobil, aktivirati grijanje ili klimu pa čak voziti (može ići naprijed, natrag i može se okrenuti) i parkirati – dakle, niti ne moraju biti u automobilu dok njime upravljaju.
Trenutno postoje dva velika ograničenja ove tehnologije koja su uvedena zbog sigurnosti – vlasnik mora biti jako blizu automobilu kako bi s njime upravljao daljinskim upravljačem i brzina kretanja automobila kojim se upravlja s daljinskim ograničena je na 2 km/h.
Ako izuzmemo daljinski upravljač, BYD Su Rui klasičan je automobil za pet osoba koji dolazi s motorom sa 154 konjske snage i s kojim se brzina od sto km/h može postići za manje od devet sekundi.
Na stranicama ove kompanije ističu kako će daljinski upravljač ovog automobila biti naročito koristan po lošem vremenu – kada je kiša, vlasnik će moći upaliti automobil iz daljine i dovesti ga pred ulaz, odnosno moći će s daljinskim upaliti grijanje ili klimu kako bi, kada uđe u njega, temperatura bila ugodna. Također, na parkiralištima s malo mjesta, vozač će moći ranije izaći iz automobila i s daljinskim ga parkirati na mjesto na kojem inače zbog malo prostora ne mogao izaći iz automobila.
Na Venture Beatu kažu da bi hakeri mogli uvelike poboljšati performanse ovog automobila pa bi, modificirajući njegovo računalo, mogli povećati maksimalnu brzinu njegova kretanja tijekom upravljanja daljinskim upravljačem, a mogli bi povećati domet s kojeg automobil reagira na daljinski.
Automobili bez vozača stižu uskoro!
Naravno, takva bi potencijalna modifikacija donijela i brojne opasnosti i sigurnosne rizike jer bi (teoretski) omogućila da npr. netko s udaljenosti od nekoliko stotina metara upravlja s (praznim) automobilom koji juri 60 ili više km/h. Iako bi očekivali da će automobil s ovakvom tehnologijom koštati jako puno, u Kini ga se može nabaviti po cijeni od 10 tisuća dolara za osnovni model, odnosno za malo više od 15 tisuća dolara za nabrijani model.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.