Nakon smrti Stevea Jobsa mnogi su se zapitali kako će ova kompanija izdržati bez svog osnivača i vizionara, a Appleov položaj na tržištu i poslovanje u posljednjih godinu dana pokazali su da je Jobs ostavio u potpunosti sređenu kompaniju koja i dalje obara rekorde u prodaji telefona, tableta i ukupnoj tržišnoj vrijednosti.
Kakve pogreške: Ovo je svijet po Appleu!
Većina tržišnih analitičara predviđa da će se ovakvo uspješno poslovanje nastaviti i dalje – ponajviše na krilima odlične prodaje novog iPhonea, ali i dolaska iPada mini i Appleova televizora o kojem dugo vremena čitamo, no kolumnist The Wall Street Journala Holman W. Jenkins ne misli tako te je u svojoj kolumni napisao kako je vrhunac Applea prošao i sada slijedi pad ove kompanije koja ima jedan jako veliki problem – 'u svijetu u kojem je najvažniji sadržaj, njen poslovni model osuđen je na propast'.
On kaže kako je glavna Appleova preokupacija ranije bila razvijanje odličnih proizvoda, no u s vremenom su sve više okupirani 'strategijom', što se najbolje vidi na izbacivanju Googleovih karata u novoj verziji Appleovog mobilnog operativnog sustava. Appleove vlastite karte donijet će im nove informacije o korisnicima, što će im pomoći u oglašavanju – što je Appleu očito važnije nego da korisnicima omoguće najbolje dostupne karte na njihovim uređajima, odnosno Googleove kare.
Također, Jenkins očekuje da će Appleov televizor biti veliko razočaranje za sve fanove ove kompanije koji od njega očekuju da će za TV tržište napraviti ono što su prije desetak godina s iPodom i iTunesima napravili za glazbeno tržište, ali to se neće dogoditi te od iTV-a ne moramo očekivati nikakvu veliku revoluciju.
S obzirom da je korisnicima najvažniji sadržaj, Apple će se morati prilagoditi tržištu (do sada su sa svojim proizvodima upravo oni postavljali trendove na tržištu te su se druge kompanije prilagođavale njima) te će na svojim uređajima morati omogućiti pristup sadržaju kojeg ne kontroliraju i kojeg nisu odobrili, što je situacija na koju u ovoj kompaniji ipak nisu navikli.
iPhone 5 nije revolucionaran, ali će oboriti sve prodajne rekorde
Novinari Forbesa upozoravaju da je Holman W. Jenkins prije dvije godine napisao sličan članak u kojem je napao Apple za kojeg je tada rekao da je počeo proizvoditi loše uređaje (misleći pri tome na iPad) te da je korisnicima uskratio veliku količinu internetskog sadržaja (Flash na mobilnim uređajima), a pokazalo se da je u obje stvari Jenkins bio u krivu.
Do sada smo na internetu mogli pročitati brojne glasine o Appleovom televizoru koji bi trebao imati podršku za glasovno upravljanje putem Sirija i na kojeg će se (vjerojatno) moći instalirati različite aplikacije, no i dalje nije poznato kada bi Apple mogao predstaviti ovaj uređaj. Što vi mislite, da li uskoro možemo očekivati Appleov pad ili će ova kompanija nastaviti poslovati kao i do sada obarajući rekorde u prihodima i prodaji mobilnih uređaja?
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook