Koji je vaš izbor?

Top 10 modela automobila iz Ženeve na listi želja Hrvata

Sad već 87. po redu sajam automobila u Ženevi, ponudio nam je razgledavanje 900 modela u Palexpou, uključujući 148 svjetskih i europskih premijera. Novinari hrvatskog izdanja Auto Bilda donose vam pregled ženevskog auto showa.

Čak 180 izlagača iz čitavog svijeta, među kojima imamo jednog i iz Hrvatske - izložili su sve najbolje što trenutno mogu ponuditi na ženevskom auto showu.

Automobilska scena je uobičajeno živa, mi smo ovog puta skupocjene i velikoj većini nedostižne automobile stavili po strani te smo izabrali 10 modela koji bi mogli biti najzanimljiviji hrvatskim kupcima.

Koji je vaš izbor? - Sudjelujte u velikoj anketi na kraju ovog članka.

SUZUKI SWIFT

S kojim zadatkom dolazi? Ako gledamo kakav je „boom“ na našem tržištu napravila Vitara, Swiftova uloga će zasigurno biti „cementiranje“ vrlo zahvalne pozicije u kojoj se Suzuki trenutno nalazi, no sumnjamo da će s trona najprodavanijeg modela u Hrvatskoj skinuti svoju SUV sestru.

Dolazi li s dizelskim motorom? Suzuki je za novu generaciju Swifta pripremio dva svježa benzinska motora – 1.2 Dualjet i 1.0 Boosterjet – te hibridnu izvedbu, ali zasada ne nudi dizelsku opciju. 

Kada se pojavljuje u salonima? Prema prvim informacijama Suzuki Swift bi se u Europi trebao početi prodavati u travnju, stoga ga kod nas možemo očekivati tijekom ljeta.

VOLKSWAGEN ARTEON

Što predstavlja za tvrtku? Najveći prodavač automobila na svijetu premium segmentu želi ponuditi nešto posebno u obliku GT modela s petorim vratima, a Arteon bi tu zadaću mogao ispuniti. 

Što se nalazi ispod poklopca motora? Kupci mogu birati između sedam dizelskih i benzinskim motora, u rasponu snage od 150 do 280 KS.

Hoće li biti snažnijih verzija? S obzirom na to da je mnogima najveća mana modela Passat CC (prethodnik Arteona) bila nedostatak snažnih motora, vjerujemo da će Volkswagen naknadno predstaviti paprenije verzije, od kojih bi jedna svakako mogla biti hibridna ili u potpunosti električna.

MAZDA CX-5

Radi li se o još jednom redizajnu? Iako bi se na prvu to moglo pomisliti, riječ je o potpuno novoj generaciji Mazde CX-5 s još naglašenijim dizajnom, ali s jednakom Jinba Ittai filozofijom. 

Koje su glavne novosti? Novi model je duži, niži, ima dorađen ovjes, a u unutrašnjosti se nalaze udobnija sjedala te je poboljšana zvučna izolacija.

Kada ga možemo očekivati na našim prometnicama? CX-5 druge generacije s prodajom počinje pred ljeto.

OPEL CROSSLAND X

Novi model ili nasljednik? Izravno zamjenjuje model Meriva ali s novom crossover filozofijom. Od prethodnika će posuditi karakteristike jednovolumena koje će pomiješati s vrlinama modernog SUV-a.

Koliko je prostran? Budući da su stražnja sjedala klizna, kada su skroz pomaknuta prema naprijed, prtljažnik broji 520 litara, što je najviše u klasi, a preklapanjem stražnje klupe obujam raste na više od 1200 l.

Privlači li mlađe ili starije? Mokka X će i dalje ostati glavni adut za privlačenje mlađe populacije, kada govorimo o malim SUV-ovima, dok bi se Crossland X trebao usredotočiti na nešto ozbiljnije korisnike.

OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER I GRAND SPORT

Koliko je atraktivna? Iako mnogi automobili na fotografijama izgledaju odlično, neki uživo ne ostavljaju jednak dojam. U Ženevi smo se uvjerili da to ovdje nije slučaj - Opelova limuzina djeluje impresivno.

Može li nadmašiti prethodnika? Prva generacija Insignije bila je pravi hit, no atraktivnija, kvalitetnija, štedljivija i ekološki osvještenija nasljednica mogla bi podići ljestvicu na višu razinu.

Koji faktor će najviše privući naše kupce? Cijena. Ako Opel iskoristi statistike narudžbi najtraženije opreme naših kupaca, moći će ponuditi dobro odmjerene modele s povoljnijom cijenom od konkurencije.

VOLVO XC60

Koliko je manji u odnosu na model XC90? Koliko će kompaktniji i jednostavniji biti za svakodnevno korištenje, govori usporedba s većim bratom i idolom XC90. Na svojoj nabijenoj figuri XC60 skriva manjak od čak 262 mm.

Koje su novosti ispod prednjeg poklopca? Raspon potentnih motora koje su Šveđani gurnuli u XC60 mnoge je iznenadio. Posebno kada znate da će najslabiji u ponudi biti dizelski D4 sklop snage 190 KS. Još snažniji dizel skriva se iza D5 oznaka s 235 KS. U benzinskom sektoru vladat će T5 i T6 izvedbe s 254, odnosno 320 KS. Ipak, vrhunac priče bit će hibridna inačica u T8 verziji sa dojmljivih 407 KS.

Hoće li tehnološki biti napredan kao ostali veći modeli švedske marke?
Sama izjava čelnika Volva, koja je odjeknula Ženevom, kako će novi XC60 biti jedan od najsigurnijih automobila govori da – hoće. Novi XC60 tako će donijeti sve sigurnosne sustave koje smo već mogli vidjeti u modelima iz serije – 90. Samo za podsjetnik, pričamo o detekciji većih životinja, zaštite za pješake, ali i opciji poluautonomne vožnje. 

SEAT IBIZA

Koja je glavna razlika između nove Ibize i poznatih nam VW Pola i Škode Fabije?
Ibiza je uvijek igrala na kartu atraktivnosti, tako je i sada. No, jedan drugi detalj je puno važniji u ovoj priči. Gledamo u prvi model Volkswagen koncerna koji se temelji na novoj MQB A0 modularnoj platformi. To je rezultiralo rastom 87 mm u širinu, što će se zasigurno osjetiti i u kvaliteti vožnje.

Hoće li dobiti nove motore s Volkswagenovih polica?

Da, kod benzinaca prva opcija bit će 1.0 TSI s 95 KS i 115 KS, a u ponudi će biti i svježi Volkswagenov 1.5 TSI sa 150 KS. Oni orijentirani dizelskom programu na izbor imaju 1.6 TDI s 80 KS, 95 KS i 110 KS.

Kada možemo očekivati petu generaciju Ibize u Hrvatskoj?
Prve primjerke nove, pete generacije najpopularnijeg modela Seata možemo očekivati već s prvim danima proljeća.

NISSAN QASHQAI

Što je sve promijenjeno na osvježenom Qashqaiju? Najpopularniji crossover na svijetu, prodan do sada u 2,3 milijuna primjeraka, osim pomlađene vanjske figure, ali ne i značajnije promijenjenog interijera, zapravo je najviše napredovao u sigurnosno-tehnološkim elementima.

S kojom se to novosti japanska marka posebno hvali?

Onom iz programa inteligentne mobilnosti! Tako će novi Qashqai od ove godine biti dostupan i sa sustavom za autonomnu vožnju ProPILOT, koji nadzire upravljanje, ubrzanje i kočenje u jednoj traci na autocesti. Radi se o sustavu za još veći osjećaj sigurnosti, više kontrole i više slobode za vozača u prometnim gužvama, ali i pri vožnji visokim brzinama.

Kakve cijene možemo očekivati? Ako znamo da aktualni Qashqai svoj nastup započinje s iznosom od 157.470 kuna i već u početnoj izvedbi nudi zanimljiv paket opreme. Isti slučaj s minimalnim odstupanjem u cijeni možemo očekivati i s najavljenim zategnutijim i pametnijim crossoverom.

FORD FIESTA

Može li biti najatraktivniji automobil u klasi? Zasigurno, ali vrijeme će pokazati hoće li to i kupci prepoznati. Fiesta je postala agresivnijom, pokušavajući odbaciti etiketu automobila kojeg bira samo ženski rod. Dinamične linije karoserije, posebno atraktivne u sportskim paketima jamac su budućnosti i prihvaćenosti oba spola.

Pročitajte i ovo Jedan od najvećih Luskuz, blještavilo i inovacije: Zavirite u sajam automobila u Ženevi Donosi li Fiesta sa sobom nove EcoBoost motore? Izvedbeno ne, tehnički dorađene da. Još uvijek pamtimo iznimno dobra iskustva s EcoBoost motorom snage 125 KS. Tko bi rekao da ćemo se veseliti trocilindričnim motorima 1.0-litrenog obujma, a Ford baš taj nudi u tri izvedbe – 100, 125 i 140 KS. Dizelaši su pored njih zato u drugom planu, 1.5-litreni TDCi nudit će – 85 i 120 KS.

Hoćemo reli verziju za cestu! Što je sa sportskijim verzijama nove Fieste? Nije RS, ali je ST! Žestoka inačica Fieste veselit će sve svojim voznim karakteristikama, ako je suditi prema prošloj generaciji. Naglašeni ST izgled ima zanimljivo pokriće, iz tek 1.5-litrenog obujma automobil vozi uz 200 KS, a na izbor imate opciju 3 režima vožnje: Normal, Sport i Track.

TOYOTA YARIS

Radi li se o samo još jednom u nizu redizajna? Pitate li japanskog proizvođača, dobili biste negativan odgovor. Zaključujemo tako jer su njihovi inženjeri uporno ponavljali na sajmu kako je taj tretman više od običnog kozmetičkog zahvata na Yarisu. Podatak kako je promijenjeno čak 900 dijelova u odnosu na prethodni model, te time znatno poboljšali performanse i sigurnost vozila, zasigurno im idu uz onu tezu s početka.

Koliko sličnosti ima s atraktivnim C-HR modelom? Toyotin povišeni crossover izazvao je veliku pažnju u svijetu, stoga su prve usporedbe s Yarisom bile neizbježne. Uspoređujemo li izgled, možemo sličnosti primijetiti na prednjoj maski vozila, kao i u vozačevom okružju. Još nešto, Yaris je u novoj priči znatno prostraniji.

Što će ljubitelji hibridnih automobila prvo primijetiti? Prije svega unaprijeđeni multimedijski sistem, kao i mogućnost još štedljivije vožnje Yarisa.

PEUGEOT 3008 - EUROPSKI AUTOMOBIL GODINE

Francuski crossover već je neko vrijeme aktualan i na hrvatskim prometnicama. Njegovo pojavljivanje izazvalo je bujicu pozitivnih komentara, u koje samo se i sami uvjerili. Stoga, s pravom možemo reći kako je Peugeot okrenuo novu, značajnu stranicu u povijesti marke, a potvrda tome je i slavlje 3008 modela u izboru za „Europski automobil godine“!

Što je posebno zanimljivo na novom francuskom SUV-u? Ako vas vanjski izgled nije dojmio, pogled na interijer će vas razoružati. Napredna nova generacija i-Cockpita svojim rješenjima, ali i odabirom materijala podiže standarde na jednu novu razinu. Jedini nedostatak koji to nije je - posjedovanje naprednih „gadgeta“ koje bi ljudima starije životne dobi moglo smetati.

Zašto nema benzinskih motora u ponudi? Dizelski BlueHDi motori jednostavno predstavljaju najbolji spoj kada je ovaj model u pitanju, od najslabijeg 120 KS, do najsnažnijeg 180 KS. Prava i jedina istina je ipak odluka hrvatskog zastupništva francuske marke kako neće biti preveliki interes za one motore PureTech izvedbe, ali to ne znači da se neće pojaviti i kod nas.

Hoće li biti dovoljno prostran za moju obitelj? Gotovo sigurno hoće! U svojih 4.447 mm Peugeotovi inženjeri su dobili sklad prostranosti i dizajna koji im je u krvi. Odrasla osoba, dječje sjedalice ili pak kućni ljubimac s gomilom vrećica iz shoppinga pored sebe, sve će se to bez problema smjestiti u povišenog „lava“. Kome i to nije dovoljno, neka još malo pričeka – 5008.