manipulirali su

Menadžeri Volkswagena idu u zatvor zbog skandala s dizel motorima

Ilustracija Foto: Getty Images
Zbog dugogodišnje manipulacije dizelskim motorima, menadžeri Volkswagena osuđeni su na zatvorske kazne.

Nekoliko bivših menadžera Volkswagena osuđeno je u ponedjeljak pred Pokrajinskim sudom u Braunschweigu na višegodišnje zatvorske kazne zbog umiješanosti u skandal oko manipuliranja rezultatima ispušnih vrijednosti motora na dizel.

Bivši voditelj Odjela razvoja dizelskih motora Jens Hadler osuđen je na četiri i pol godina zatvora, što je i najviša kazna.

Hanno Jelden, bivši direktor Odjela za pogone, osuđen je na dvije i pol godine, a Heinz-Jakob Neußer, bivši direktor cjelokupnog Odjela za razvoj VW-a, i još jedan neimenovani menadžer osuđeni su na uvjetnu zatvorsku kaznu od godine i deset mjeseci.

Kako se navodi u obrazloženju presude komore za gospodarski kriminal Pokrajinskog suda u Braunschweigu, sva četvorica danas osuđenih bila su upućena u dugogodišnju manipulaciju dizelskim motorima.

"Okrivljeni su djelomice bili uključeni u razvoj uređaja kojima su manipulirani ispušni plinovi dizelskih motora", stoji u obrazloženju presude.

Riječ je o uređajima koji su prepoznavali kada se radi o testiranju ispušnih plinova te su prikazivali znatno manje vrijednosti emisije dušika od onih u stvarnim uvjetima.

Presuda Martinu Winterkornu, tadašnjem predsjedniku uprave VW-a, još je otvorena s obzirom na to da je zbog Winterkornova zdravstvenog stanja njegovo suđenje trenutačno obustavljeno.

Državno odvjetništvo u Braunschweigu, koje je nadležno za Volkswagen čije se sjedište nalazi u Wolfsburgu, još je 2019. godine podiglo optužnicu protiv vodećih menadžera koncerna.

Višegodišnji skandal slovi kao jedan od najvećih gospodarskih skandala u poslijeratnoj povijesti Njemačke.

Manipulaciju je otkrio Ured za zaštitu okoliša SAD-a još 2015. godine. Volkswagen je dosad na ime odštete vlasnicima automobila s manipuliranim motorima, kao i vlastima, isplatio više od 30 milijardi eura.

Volkswagen se trenutačno zbog smanjene potražnje za električnim vozilima nalazi u financijskim problemima, te je krajem prošle godine najavio otpuštanja i moguća zatvaranja pogona u Njemačkoj.