Mađarska se suočava s "ekstremno opasnom" situacijom jer ograničavanje cijena goriva povećava potrošnju, upozorio je u nedjelju direktor MOL-a Zsolt Hernadi.
"Postavlja se pitanje koliko dugo možete to raditi", dodao je čelnik mađarske kompanije. MOL je već pozvao vladu da postupno ukine ograničenja.
Kako bi zaštitila građane od inflacije, vlada je u studenome prošle godine ograničila maloprodajnu cijenu benzina i dizela na 480 forinti, odnosno 1,20 dolara po litri, produljivši nedavno mjeru do listopada ove godine.
Zbog goriva se sukobili i s Europskom komisijom
Odredili su i da gorivo po sniženoj cijeni mogu kupovati samo domaći potrošači, što je izazvalo spor s Europskom komisijom.
MOL je pak u lipnju ograničio prodaju goriva za osobne automobile na 50 litara dnevno, što znači da vozači sada mogu tankirati upola manje goriva nego u prethodnim mjesecima.
Hernadi je nedjelju upozorio i da bi Mađarska već u ovom mjesecu trebala puniti skladišta goriva jer će 65 posto MOL-ovih rafinerija u Mađarskoj biti zatvoreno u kolovozu radi održavanja. MOL-ova rafinerija u Slovačkoj već je zatvorena, rekao je, a trebala bi ponovo proraditi 20. srpnja.
"Ne možemo isključiti nestašicu goriva"
Zato punjenje zaliha ide sporije no što se planiralo, pa će MOL biti prisiljen zatražiti od države da na tržište plasira strateške rezerve goriva, rekao je Hernadi.
Glasnogovornik vlade nije bio odmah dostupan za komentar Hernadijevih izjava. Globalni opskrbni lanci nisu sigurni kao što su bili, pa se ne može u potpunosti isključiti nestašica goriva, rekao je šef Orbanova kabineta Gergely Gulyas.
Nestašicu ipak ne treba očekivati, naglasio je Gulyas, jer Mađarska ima rezerve goriva koje pokrivaju šest mjeseci potrošnje.