U rušenju aviona poginulo je 157 osoba te je to dovelo do prizemljenja svih Boeinga 737 MAX u svijetu.
Boeing je objavio smjernice za pilote o gašenju automatskog sustava za sprečavanje gubitka uzgona uslijed smrtonosnog rušenja zrakoplova u Indoneziji prije manje od pet mjeseci.
Izvještaj WSJ-a kaže kako su piloti prvotno ugasili automatski sustav nazvan MCAS, a koji je gurao nos aviona dolje nedugo nakon što su uzletjeli iz Adis Abebe.
Piloti su tada pokušali manualno stabilizirati zrakoplov, stoji u izvješću, no kasnije su odlučili ponovno uključiti sustav, vjerojatno jer manualnim upravljanjem nisu postigli željeni rezultat.
Ponovnim uključenjem sustava upravljanja upalio se i MCAS sustav, pa je zrakoplov još jednom krenuo prema tlu, navode novine. Preliminarno izviješće etiopskih istražitelja nije još objavljeno.
Glasnogovornik ministarstva prometa Etiopije Musie Yehyies rekao je da nisu namjeravali izvješće objaviti u srijedu. Izvješće se očekuje, u skladu s međunarodnim zakonom, u roku od 30 dana od rušenja zrakoplova.
Boeing je u ponedjeljak rekao da planira objaviti predloženi softverski paket dodataka u MCAS sustav u "narednim tjednima", prethodno su rekli kako će dostaviti zakrpe do prošlog tjedna. (Hina)