Baterije traju 30 dana

Utrka s vremenom na više od 4.000 m dubine

Slika nije dostupna
Nakon što više nitko ne sumnja da pronađene krhotine u oceanu, 650 kilometara sjeverozapadno od otoka Fernando da Noronha, pripadaju nestalom francuskom Airbusu, ostaje pitanje kako pronaći crne kutije na dubini od nekoliko kilometara.

'U tom je dijelu Atlantskog oceana more duboko i do 7.000 metara, ali nekakav prosjek je oko 4.000 metara, jer se mjesto pada nalazi vrlo blizu središnjeg atlantskog grebena (podvodnog planinskog lanca)', objasnio je za Fox news John Perry Fish, iz američke tvrtke Underwater Search and Survey u Cape Codu, koji isto tako očekuje telefonski poziv i uključivanje u potragu, za koju je naglasio kako neće biti nimalo lagana. Prvi i osnovni problem bit će locirati crne kutije zrakoplova, no kako je kontakt sa zrakoplovom prekinut prije pada, teško je odrediti otkud zapravo početi. Ukoliko radar nije zabilježio kretanje zrakoplova pri padu, kazao je Fish, ostaje samo otkriti kojim su se morskim strujama kretali pronađeni ostaci te slijediti te tragove unazad.

>> Air France primio dojavu o bombi u zrakoplovu

Pratiti unazad kretanje ostataka na površini mora

'Morate obratiti pažnju na oceanske struje i vjetar te utvrditi gdje su ostaci zrakoplova bili prije deset sati, a nakon tog i još deset sati prije', kazao je Chris German, šef tima za dubinsko podvodno istraživanje na Institutu Woods Hole Oceanographic.

>> 'Nema mjesta velikom optimizmu da će crne kutije biti nađene'

Dno je duboko, a signal crne kutije ograničen pod vodom

Lociranje same crne kutije, znatno je lakše ukoliko znate mjesto udara zrakoplova u more. Te, zapravo narančaste kutije veličine štruce kruha, na sebi imaju podvodni lokacijski uređaj, koji se još zove i akustični emiter, a mogu funkcionirati na dubinama do oko 6000 metara. On u vodi šalje vrlo glasne zvučne signale u svim smjerovima, a u normalnim uvjetima, njihov krajnji domet je oko 1600 metara. Jednom kad se pronađe mjesto pada zrakoplova u more, može početi potraga za olupinama na dnu mora pomoću sonara, bilo na brodu ili putem podmornice bez posade, dodao je. Problem kod podmornica bez posade jest taj što one ne mogu skenirati područje veće od nekoliko kvadratnih kilometara. Osim tog, moraju biti vrlo blizu morskog dna, kako bi primijetile objekte manje od manjeg automobila.

Utrka s vremenom

Ipak, jedan od najvažnijih faktora u potrazi, gotovo u pravilu, uvijek je vrijeme. U slučaju crnih kutija, njihove baterije traju samo 30 dana, nakon čega bi ih bilo praktički nemoguće više pronaći, osim ako se ne bi preturalo po ostacima olupina na morskom dnu. Drugi problem je potpuni mrak na morskom dnu, a treći da sat već otkucava i da je treći dan otkako baterije neprestano rade.