Oni detaljno opisuju opsežnu pomoć koju je Uber dobio od čelnika poput današnjeg francuskog predsjednika Emmanuela Macrona i bivše povjerenice EU-a Neelie Kroes.
Velika količina povjerljivih dokumenata otkrila je kako su se kršili zakoni, varala policija, koristilo nasilje nad vozačima i tajno lobiralo kod vlada tijekom agresivne globalne ekspanzije. Također otkrivaju kako je Uber pokušao osigurati potporu udvaranjem premijerima, predsjednicima, bogatašima, medijima.
Dokumenti također pokazuju kako je bivši šef ove tvrtke osobno naredio korištenje "kill switcha" kako bi spriječio policiju da pristupi računalima. Tvrtka na sve to kaže da njezino "prošlo ponašanje nije bilo u skladu sa sadašnjim vrijednostima" i da je danas "drugačija tvrtka". Datoteke Ubera čini više od 124.000 zapisa, uključujući 83.000 e-poruka i 1000 drugih datoteka koje uključuju razgovore u razdoblju od 2013. do 2017.
Ti su zapisi procurili u britanski Guardian i podijeljeni su s Međunarodnim konzorcijem istraživačkih novinara i brojnim medijskim organizacijama. Oni prvi put otkrivaju kako je lobiranje i odnosi s javnošću vrijedno 90 milijuna dolara godišnje regrutiralo prijateljske političare da pomognu u kampanji kojoj je cilj bio ometanje europske taksi-industrije.
Uberove nemilosrdne poslovne metode bile su nadaleko poznate, ali po prvi put datoteke daju jedinstven pogled iznutra na to koliko je daleko Uber otišao u postizanju svojih ciljeva.
Dok su francuski taksisti organizirali ponekad nasilne prosvjede na ulicama protiv Ubera, tadašnji ministar gospodarstva Macron, sada predsjednik, bio je u kontaktu s Uberovim kontroverznim šefom Travisom Kalanickom i rekao mu je da će reformirati zakone u korist tvrtke, prenosi BBC. Maron je vidio Uber kao izvor rasta i zapošljavanja te mu je htio pomoći.
Fajlovi pokazuju kako je bivša digitalna povjerenica EU-a Neelie Kroes, jedna od najviših dužnosnica Bruxellesa, bila u pregovorima da se pridruži Uberu prije isteka svog mandata. Zatim je potajno lobirala za tvrtku, potencijalno kršeći etička pravila EU-a.
U to vrijeme Uber nije bio samo jedna od najbrže rastućih tvrtki na svijetu, već i jedna od najkontroverznijih, koju su pratili sudski procesi, optužbe za seksualno uznemiravanje i skandali oko krađe podataka.
Na kraju je dioničarima bilo dosta i tadašnji šef Travis Kalanick morao je 2017. otići.
Uber kaže da je njegova zamjena, Dara Khosrowshahi, "imao zadatak transformirati svaki aspekt poslovanja Ubera" i da je "instalirao rigorozne kontrole i usklađenost potrebne za rad Ubera kao javne tvrtke".