Odabrani slogani

Ovako u Srbiji potiču natalitet: "Rađaj, ne odgađaj!" i "Dosta riječi, nek' zakmeči"

Beba (Guliver/Thinsktock)
Slogani koji su u Srbiji odabrani za poboljšanje demografske slike i borbu s "bijelom kugom" izazvali su veliku buru u javnosti, što nije ni čudno jer neki od njih glase: "Rađaj, ne odgađaj!" i "Dosta riječi, nek zakmeči".

Kako bi popravili demografsku sliku, u Srbiji su krenuli u pronatalitetnu javnu kampanju, pa su raspisali i natječaj za slogane kojima će "motivirati" ljude da imaju više djece.

Savjet za populacijsku politiku umjesto tri odabrao je šest slogana u kojima se koristi rima, ali u nekima i imperativ što je posebno zasmetalo mnogima u Srbiji, osobito ženama. 

Prvo mjesto dijele slogani: "Ljubav i beba - prvo što nam treba!" i "Rađaj, ne odgađaj!", na drugom su "Mama - neću sama, tata - hoću brata!" i "Dosta riječi, nek' zakmeči", dok su treće mjesto podijelili "Čuda se ne događaju. Čuda se rađaju" i "Nek' se djeca rađaju i lijepe stvari događaju".

Nakon objave dio srbijanske javnosti dignuo se na noge, osobito udruge, a reagirala je i potpredsjednica Vlade Zorana Mihajlović uputivši oštre kritike na račun odabranih slogana jer su, kako je istaknula, "uvredljivi za žene i javno ih sramote".

Usprkos svemu, Ministarstvo kulture i informiranje objavilo je kako slogani ostaju iako smatraju opravdanim dio kritika koje je javnost uputila. Ocijenili su i da su odabrani prijedlozi koji su bili najprihvatljiviji od ponuđenih te da je izbor za navedenu društvenu temu vrlo delikatna stvar, pa će se najkvalitetnija rješenja tražiti i dalje.

Za izabrane slogane podijeljene su i novčane nagrade.