Istanbul već ima dvije zračne luke, Ataturk na europskoj strani i Saibina Gokčen na azijskoj strani grada. Do 2017. godine, trebali bi dobiti i treću, a turski ministar prometa Binali Jilidrim, najavio je da će rok za ponude građevinskih poduzeća biti okončan do 3. svibnja, prenosi Deutsche Welle.
>> Turska od 28. prosinca prevozi vojnike zrakoplovima
Jilidrim ističe kako je cilj do 2017. godine napraviti zračnu luku sa šest pista, no nije otkrio koliko će točno taj mega projekt tursku i grad Istanbul zapravo koštati, kao ni to da li se on uopće isplati.
7 ili 10 milijardi eura?
Turski ministar prometa pretpostavlja da će troškovi biti oko sedam milijardi eura. Turski novinar i stručnjak za zrakoplovstvo, Ugur Cecebeci, nije tako optimističan – on pretpostavlja da će cijena biti negdje oko deset milijardi eura.
Postoji i problem druge vrste, a taj je da bi nova zračna luka trebala navodno biti udaljena od Istanbula 50 kilometara, pa to predstavlja dodatni rizik, procjenjuje austrijski Erste Bank.
Spomenuti turski stručnjak Cecebeci ipak ne gubi optimizam oko značaja nove zračne luke i smatra da će povećati značaj Istanbula za međunarodni zračni promet. 'Danas iz Istanbula polaze letovi za gotovo cijeli svijet', kaže on.
Ugrožena vodoopskrba i eko sustav
No ima kritičara izgradnje zračne luke i u Turskoj, odnosno samom Istanbulu. Direktor istanbulske komore za planiranje grada, Tajfun Kamaran, kritizira predloženu lokaciju zbog toga jer bi se gradila neposredno pored jezera Terkos, koje vodom opskrbljuje čitav Istanbul.
On smatra kako bi bilo pametnije unaprijediti, odnosno nadograditi postojeću zračnu luku u Terkirdagu, koja je od Istanbula udaljena 135 kilometara i povezati je s gradom brzom željezničkom linijom.
Bune se aktivisti za zaštitu okoliša, jer smatraju da bi se sječom šume oko jezera ugrozile mnoge ptičje vrste i njihova staništa.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook