Piratstvo u brojkama

Sve učestaliji napadi na brodove

Slika nije dostupna
Piratstvo je naglo raslo zadnjih godina na Rogu Afrike te su gotovo svakodnevni napadi prisilili brodare da traže druge plovne puteve, piše u utorak agencija Reuters uz brojke o otmicama.

- Prema obavještajnim izvorima tri sumnjiva plovila u ovome trenutku u Adenskom zaljevu vjerojatno su piratski brodovi. 

>> Otet saudijski tanker s hrvatskim pomorcima

- Međunarodni pomorski ured zabilježio je ukupno 92 napada u vodama Somalije ove godine, od kojih su 36 napada završili otmicom.

- U rukama pirata još je 14 brodova.

- Oteta su bila 682 člana posade, od kojih je još 243 u rukama pirata.

- Zbog nedavnih napada počele su djelovati protuterorističke Kombinirane snage 150. To je višenacionalna postrojba u sastavu američke operacije Enduring Freedeom (Trajna sloboda) sa sjedištem u Djiboutiju. Snage su pritekle u pomoć mnogim brodovima koji su bili napadnuti.

- Samo ovog tjedna pirati su napali pet brodova, od kojih su četiri oteli. Osim Sirius Stara s 25 članova posade iz Hrvatske, Britanije, Filipina, Poljske i Saudijske Rabije, otet je i japanski teretni brod s 23 pomoraca. Otet je prošlog tjedna i kineski ribarski brod s 23 članova posade, uglavnom Kineza, te turski brod Karagol, s 14 članova posade, koji je prevozio kemijske supstance u indijsku luku Bombaj.

UČINAK

- Vodeće brodske kompanije, koje prevoze oko 90 posto sve robe u svijetu, razmatraju korištenje drugih plovnih puteva koji bi zaobilazili Adenski zaljev i Sueski kanal.

- Stručnjaci procjenjuju da bi alternativni pravac oko Rta dobre nade u Južnoj Africi, produljio putovanje za tri tjedna i uvelike podignuo cijenu prijevoza.

PROMET

- Izvoz iz Perzijskog zaljeva i Azije na zapad prolazi Sueskim kanalom. Gotovo 20.000 brodova prolazi Adenskim zaljevom svake godine.

- Sedam posto nafte u svijetu prevezlo se Adenskim zaljevom u 2007., prema podacima Lloyds's Marine Intelligence Unit. U toj količini je 30 posto nafte za europsku potrošnju.

- To područje je glavni trgovački put za robu s duljim vijekom trajanja, za trgovačke proizvode između Azije, Europe i Amerike.

Povezane teme