Prije godinu dana ukrajinska vojska objavila je da je uništila jedan od brodova ruske crnomorske flote - Saratov. No ruska je strana cijelo vrijeme je negirala optužbe. Jučer, na godišnjicu napada, ruski zapovjednik je priznao da je bojni brod doista uništen u granatiranju. Međutim, priznanje je bilo neizravno - u Sevastopolju je otkrivena spomen ploča poginulim mornarima u napadu.
"Prije godinu dana izgubili smo bojni brod Saratov u bitci. Izgubili smo i posade brodova Orsk, Novocherkask i Caesar Kunikov", rekao je zapovjednik krimske pomorske baze u Sevastopolju Felix Menkov, prenose ruski mediji. Ruski zapovjednik nije otkrio točan broj žrtava.
Pogledaj na Twitteru
Ukrajinske snage su u znak tog priznanja i obljetnice javnosti objavile video raketnog napada. Načelnik ukrajinskog Glavnog stožera Valerij Zalužni napisao je na događaju da su "napadi raspršili mit o neuništivoj ruskoj floti". Ujedno je dodao da je to još jedan dokaz da neprijatelju "neće biti dopušteno ostati ni u njigovom moru ni na njihovoj zemlji", prenio je 24.ur.
Već prošlog svibnja američka tvrtka Maxar Technologies potvrdila je ukrajinske tvrdnje o uništenju broda pomoću satelitskih snimaka. Brod se u vrijeme napada nalazio u blizini skladišta goriva. Iz daljnjih snimaka tvrtka je također saznala da su ruske snage kasnije odvezle uništeni brod Saratov na Krim na popravak.
Pogledaj na Twitteru
Ukrajinci su potopili Saratov točno mjesec dana nakon početka ruskih napada. Tri tjedna kasnije napali su i rusku raketnu krstaricu Moskva.
Raketna krstarica, prvobitno nazvana Slava, izgrađena je 1976. u Mikolaivu u Ukrajini. Uspješno radi od početka 80-ih godina prošlog stoljeća, a onda se 1990. vraća u Mikolaiv na renoviranje. U travnju 2000. ponovno počinje s radom, pod novim imenom Moskva. Tada je zamijenila krstaricu Admiral Golovku i postala zapovjedni brod ruske Crnomorske flote.
Brod je opremljen sa 16 protubrodskih projektila P-1000 pod nazivom Vulkan. Domet im je najmanje 700 kilometara. Streljivo koristi kombinirani obrazac leta, što znači da dio puta putuje na velikoj visini, te se ponovno spušta niže blizu mete.