Teretni brod Glarus napadnut je u subotu. Osim Hrvata oteto je i sedam Filipinaca te po jedan Slovenac, Ukrajinac, Rumunj te državljanin Bosne i Hercegovine. Brod je prevozio pšenicu iz Lagosa u nigerijski grad Port Harcourt.
Iz švicarske kompanije Massoel Shipping priopćili su da su se pirati na brod popeli dugim ljestvama, nakon čega su presjekli žilet-žicu na palubi. Dodali su i da je uništen veliki dio komunikacijske opreme na brodu. Poručili su i da su stručnjaci na putu da osiguraju "brzo i sigurno oslobađanje" otetih talaca.
Na snimci iz 2017. godine vidi se kako jedna takva otmica izgleda.
Spašavanje pomoraca otetih u subotu u tijeku je. Iz Sindikata pomoraca Hrvatske poručuju kako je čudno da se ponovno, nekon dosta vremena, događaju otmice.
"Prvo pucaju, a tek onda pitaju"
Naime, još je u travnju Međunarodni pomorski ured objavio da je broj piratskih napada pred Somalijom sve manji. Zasluga za to pripisana je zajedničkoj europskoj misiji Atalanta te povremenim ophodnjama ratnih brodova drugih zemalja. Među somalijskim piratima pročulo se da strani brodovi "prvo pucaju, a tek onda pitaju", piše Deutsche Welle.
U Gvinejskom zaljevu prošle je godine bilo više od 20 piratskih napada na teretne brodove, a samo u prva tri mjeseca ove godine zabilježena su 22 napada. Osam brodova oteto je u vodama pred deltom Nigera.
Analitičar za sigurnost plovidbe savjetničke tvrtke Beacon Consulting u Nigeriji Kabeer Adamu kazao je kako je zadovoljan činjenicom da se progovorilo o opasnosti koja postoji na tom području. "Da nemamo takvu organizaciju koja će progovoriti o takvim stvarima, nažalost oni bi ostali 'ispod radara' i onda bi postali još veći problem", kazao je Adamu.
Prema njegovim riječima, pirati ne biraju. Napadaju baš sve vrste brodova, od ribarskih i hladnjača pa do tankera. Potvrđuje da je i ratna mornarica Nigerije promijenila strategiju i surađuje s međunarodnim partnerima. "Poznato mi je da je bilo ne manje nego četiri operacije čiji je cilj bio rješavanje problema pirata u ovoj regiji. Neke od njih bile su provedene u vodama Nigerije, ali neke su obuhvatile čitav Gvinejski zaljev", dodao je Adamu.
Postavljene su nadzorne postaje u kojima se provjerava svaki brod koji napušta Nigeriju i ono što nosi. Adamu navodi kako Nigerija, iako skromnih mogućnosti, ima uspjeha u hvatanju pirata.
Jedan od uhvaćenih pirata posvjedočio je da je motiv otmica brodova samo novac i izlaz iz bijede. "Ponekad dobivamo golem novac od otmice. Ovisno o brodu, možete dobiti od 200 milijuna naira (oko 430 tisuća eura) pa čak i 900 milijuna naira (oko 2 milijuna eura)", kazao je.