Tim Clark je u intervjuu za njemački Der Spigel doveo u pitanje australsku istragu, u kojoj je zaključak da se MH370 srušio u Indijskom oceanu zapadno od obale Australije, nakon pet sati leta i nestanka goriva.
Umjesto toga Clark vjeruje da je Boeing 777 bio pod kontrolom sve do samog kraja te dovodi u pitanje istinitost takozvanog "elektroničkog satelitskog 'rukovanja'", koje koriste analitičari da bi pronašli mjesto pada. Isto tako, inzistira na tome da se otkrije misteriozan teret u tom zrakoplovu, kojeg su s manifesta maknule malezijske vlasti, prenosi news.com.au.
"Zrakoplov veličine MH370 jednostavno ne nestaje bez ikakvog traga, da se nije pronašao ni jastučić naslonjača je u najmanju ruku sumnjivo", smatra Clark.
MH370 ostao je bez goriva i spiralno pao u more?
Ponudio je i svoje viđenje onoga što se vjerojatno dogodilo u zrakoplovu. "Smatram da je vjerojatno preuzeta kontrola nad zrakoplovom. To je mogao biti bilo tko. Mi trebamo znati što je bilo u prostoru za prtljegu tog zrakoplova. MH370 nikad nije smio biti doveden u situaciju da ga se ne može pratiti", ističe Clark.
Onesposobljavanje sustava za praćenje nije nimalo lagan zadatak, napominje Clark i dodaje kako njegovi piloti nisu obučeni za to. No na MH370 taj je sustav nekako onesposobljen, do te mjere da je praćenje zrakoplova u potpunosti eliminirano.
"Moja preporuka proizvođačima zrakoplova je da pronađu način kako onesposobljavanje ACARS sustava učiniti nemogućim. I transpondera isto", kaže Clark.
Clark ne vjeruje u scenarij petosatnog leta iznad Indijskog oceana sve do nestanka goriva i pada u more nakon toga, odnosno zašto bi piloti letjeli prema nikud punih pet sati.
"Samo kažem da se sve 'činjenice' tog incidenta moraju razmotriti u potpunosti transparentno. Svaka sekunda tog leta mora se proučiti sve do trenutka kad je, u teoriji, završio u Indijskom oceanu - za koju nisu pronašli baš nikakav trag, čak ni jastučić sjedala", zaključio je Clark.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook