S polica Edeka supermarketa u Hamburgu uklonjeni su svi strani proizvodi i umjesto njih na policama su postavljeni slogani protiv ksenofobije.
Vjeruje se kako je ovaj potez tek početak, tj. da će Edeka, najveći lanac supermarketa u Njemačkoj, napraviti veliku kampanju protiv rasizma.
Stotine kupaca ušli su u trgovinu i otkrili da je većina stalnog izbora robe nestala. Time su ime željeli pokazati koliko su ovisni o ostalim zemljama kada se radi o proizvodima za svakodnevnu uporabu.
Umjesto robe, kupce su dočekali natpisi poput "ova polica je prilično dosadna bez raznolikosti", "naš asortiman sada poznaje granice", "ovako je prazna polica bez stranaca", "bili bi siromašniji bez raznolikosti", i drugi. Kako je to izgledalo možete pogledati OVDJE.
Kampanja je u njemačkoj javnosti izazvala različite reakcije, a neki su pohvalili njezinu smjelost.
Julia Klöckner, potpredsjednica vladajuće stranke CDU (Kršćansko-demokratska unija), pohvalila je kampanju na društvenim mrežama, nazivajući je "mudrim potezom" koji će ljudima dati vremena da razmisle.
Drugi su je pak, ismijavali kao marketinšku kampanju, koja iskorištava politički nabijenu atmosferu uoči predstojećih saveznih izbora u rujnu.
Bilo je i onih koji su se kampanji usprotivili. Marcus Pretzell, iz antimigrantske stranke AfD, odgovorio je gđi. Klöckner: "Zašto bi to bilo mudro? Nije li radije posve suludo?".
Neki pak smatraju kako nije na supermarketu da se uključuju u političke rasprave.