Hannover planira ukloniti automobile iz središta grada i to tako da uklone gotovo svih četiri tisuće parkirnih mjesta kako bi obeshrabrili ljude da sjednu za volan.
Ovim potezom, jednom od najambicioznijih ideja dosad predloženih u Europi, žele grad pretvoriti u mjesto za zabavu i šetnju.
Oni pak koji će morati voziti prema središtu grada ili se neće pokolebati novim pravilima, morat će poštivati ograničenje brzine od 20 kilometara na sat. Vozit će jednosmjernim ulicama koje će ih usmjeravati prema 11 višeetažnih parkirališta.
Belit Onay, gradonačelnik Hannovera rekao je da je završilo vrijeme eksperimentiranja. "Sada nastavljamo s transformacijom našeg grada. Ovim mjerama naš grad činimo održivijim i klimatski prihvatljivijim", dodao je.
Slobodan prostor koji će dobiti uklanjanjem parkirnih mjesta iskoristit će kafići i restorani tako da se prošire, a grad će krasiti i više drveća i biljaka. Taj projekt trebao bi udahnuti novi život u komercijalnu četvrt koja gubi borbu protiv online šopinga.
Autobusi, taksisti i stanari koji imaju svoja parkirna mjesta i dalje će imati pristup središnjim ulicama. Neke od njih bit će pretvorene u biciklističke staze.
Konzervativna opozicija potez je kritizirala jer vjeruje da će to u budućnosti rezultirati s više praznih trgovina u centru grada. "Ljudi će morati ići dalje što može dovesti do manjih prihoda", rekao je lokalni vijećnik Kršćanskih demokrata desnog centra Felix Semper.
Oko 90 posto grada sravljeno je sa zemljom tijekom bombardiranja u Drugom svjetskom ratu, a Hannover je kasnije tijesne srednjevjekovne ulice zamijenio širokim avenijama koje su pogodne za vožnju.
Kontroverzan je bio i potez Gradskog ureda za planiranje kada je demolirao raskošnu palaču iz 19. stoljeća kako bi preoblikovao grad u ono što se smatralo budućnošću mobilnosti, piše Telegraph.
Posljednja odluka njemačke zelene struje smanjila im je popularnost na lokalnoj razini, dijelom i zbog novih poteza ukidanja parkirnih mjesta u središtu grada.