Britanci, gosti dobre platežne moći. Vole city break i odmor na plaži.
U prvih deset mjeseci ove godine u Hrvatskoj su ostvarili 820 tisuća dolazaka i četiri milijuna noćenja. U obje kategorije to je više nego lani.
"Bio sam u Hrvatskoj ovo ljeto, imam u planu vratiti se možda u Dubrovnik ili neku drugu regiju na jugu", kaže Adam.
"Mjesta na koja bih htjela otići su Dubrovnik i Split, od puno ljudi sam čula da su jako lijepi!" rekla je Amy.
Upravo su to za Britance naše top destinacije. Dio onog neotkrivenog nudi im se u "dvorištu" na sajmu World Travel Market. Ove godine cilj je prikazati autentičnost i sačuvane ljepote.
"Dolaze cijele godine, krenu već u 4. mjesecu. Prije svega ih privlači nautika, naša priča s našim fantastičnim otocima Hvarom, Bračom, Visom i Šoltom, način života, tradicija, ali i gastronomija", objasnila je Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije.
U Londonu je s ministrom turizma Tončijem Glavinom o prilikama za hrvatski turizam razgovarala novinarka Jusić Mezga.
"U moru ponude koja se vidjela kažu da imamo čime konkurirati. Za iduću sezonu ključne će biti financije, odnosno cijena destinacije pri odabiru destinacije", najavila je novinarka.
Upitan o usporedbi cijena u Turskoj i Hrvatskoj, ministar Tonči Glavina rekao je da se na ponude konkurenata može odgovoriti ponudom dobrog omjera cijene i kvalitete.
"Razgovarali smo s nizom naših partnera i tour operatora, dobili smo dojam kakva su očekivanja, a ovakvi sajmovi su i odlična prilika da se analizira podatke i politike koje se pripremaju", rekao je ministar.
Objasnio je i kako će po jednoj studiji iduće godine, za razliku od prijašnjih, 52 posto putnika destinaciju birati ovisno o odnosu cijene i kvalitete, a 25 posto će je odabrati zahvaljujući odličnoj ponudi i niskoj cijeni.
"Te kategorije postaju važnije od domaćina ili ljepota prirode. Poruka s tržišta je savršeno jasna. Svi koji će biti konkurentni, bit će to zbog cijena", rekao je ministar.
Na pitanje znači li to da će iduća sezona biti jeftinija od ove rekao je da to ne znači da moramo biti jeftiniji.
"Budućnost hrvatskog turizma je da bude destinacija koja nudi izvanredan omjer kvalitete i cijene. Ne moramo biti jeftiniji u odnosu na konkurente, ali isto tako ne smijemo biti skuplji. I oko toga se moramo potruditi", poručio je.
Što još sve privlači turiste u Hrvatsku, čime ih privlače konkurenti te kakvu je poruku ministar uputio svima u turističkome sektoru, pogledajte u videoprilogu.