Marko Milosaljević uvjeren je da režim predsjednika Aleksandra Vučića koristi Telekom kako bi proširio svoj geopolitički utjecaj u regiji Zapadnog Balkana, zbog čega očekuje reakciju Europske komisije.
Državna kompanija Telekom Srbija otkupila je prava za televizijske prijenose Premier lige na kanalu Arena sport za 100 milijuna eura po sezoni u idućih šest godina, što je gotovo 10 puta više nego što je ta prava ranije plaćao Sport klub, objavila je jučer agencija Beta.
Profesor Milosavljević ocijenio je za N1 kako svaka ekonomska računica može pokazati da u izdvajanju tolike svote novca ''nema ekonomije“.
''Šesto milijuna eura svota je koju Telekom ne može ekonomski potvrditi u smislu pametne investicije, u smislu mogućnosti povrata tog novca. Zapravo sigurno neće povratiti investiciju u Premier ligu'', tvrdi Milosavljević. Dodao je kako Telekom u posljednjih nekoliko godina gomila dugove te napomenuo da se dug te državne tvrtke od 2017. godine povećao s 300 milijuna eura na milijardu i pol.
''Nikome nije jasno kako će vratiti još ovih 600 milijuna eura'', upozorava te objašnjava kako iza takvih poslovnih poteza Telekoma stoje politički interesi Vlade Srbije i predsjednika Aleksandra Vučića.
''Telekom Srbija državna je tvrtka koja služi kao nekakvo oružje za širenje političkih interesa sadašnje srpske vlade, kao trojanski konj kojim se ulazi na tržište nekadašnjih jugoslavenskih republika, u prvom redu o s političkim motivima. Prvo sa sportskim programima, a zatim i s drugima'', tvrdi Milosavljević.
Uvjeren je da će reagirati Europska komisija, koja je usvojila direktive kojima se ograničava ulazak državnih poduzeća iz zemalja koje nisu članice Unije, u slučajevima kada postoji sumnja da je riječ o političkom paravanu za širenje političkog utjecaja. Smatra da, iako Europska komisija možda jest neefikasna kada se radi o političkim reakcijama, ima puno instrumenata kada se radi o ekonomskim aspektima. Zaštita konkurencije, kaže, jedna je od glavnih karakteristika EU-a.
''Ovdje se ne radi o vladavini prava ni o vladavini tržišta, nego o politički motiviranom ulasku i pokušavanju uništavanja privatnih kompanija'', upozorava Milosavljević te podsjeća da je Telekom Srbija za TV prava na Premier ligu izdvojio više novca nego tvrtke u Austriji ili Njemačkoj.
Direktor Telekoma Vladimir Lučić izjavio je kako je vrijednost ugovora za Premier ligu poslovna tajna, Milosavljević je rekao da ''možda to može biti po nekim srpskim pravilima, ali u EU-u to sigurno ne može biti tajna''.