Svakog jutra trajekti u Hullu iskrcavaju teret iz Nizozemske i Belgije. I svake večeri kamioni natovareni robom otpremaju se preko Sjevernog mora do kontinentalne Europe. No, 'ulaz u Europu' je glamurozan naziv za dugo zaboravljeni i zanemareni grad, piše CNN.
Za mnoge, život je težak. Dijelovi ove zajednice su među najsiromašnijim i najuskraćenim u cijeloj Velikoj Britaniji. A prošlog je tjedna Hull pokazao da želi izlazak iz EU - čak 68 posto njegovih stanovnika glasalo je za Brexit.
'Ništa za izgubiti'
Većina ljudi u Hullu će vrlo rado odgovoriti na pitanje zašto su glasali za izlazak. Christine i Gary Bristow su u 60-ima i žive u Hullu cijeli svoj život. Kažu kako su 'siti' toga da ovdje nema ničega i da su glasali za izlazak jer se osjećaju ostavljeni od strane Westminstera.
Oni ne misle da je Europska unija ikad učinila nešto za njihov kraj i krive je za pad ribarske industrije u Hullu. To je bio uspješan posao kada je Velika Britanija ušla u EU 1970. godine a danas gotovo da i ne postoji.
Mnogi stanovnici Hulla dijele njihovo mišljenje. Poduprli su Brexit jer smatraju da su stvari toliko loše da nemaju što za izgubiti. Umirovljenik Cecil Fordham je glasao za izlazak jer vjeruje da su gradske službe preopterećene 'pridošlicama'.
'Ne možete ni kod liječnika, morate čekati 2 tjedna da biste došli k svojem liječniku. Mi nemamo što za izgubiti. Ionako nemamo ništa', kazao je g. Fordham.
'Igra krivnje'
44-godišnji Gary Cole je pak, glasao za ostanak u EU.
'Bijesan sam jer ljudi ne znaju sve činjenice nego ih tek sada doznaju. To me jako ljuti. Imam kćer na fakultetu koja će ga završiti s tisućama funti duga. Ona ima 18 godina, mogla je otići u inozemstvo', kazao je g. Cole. Na pitanje što misli zašto je tako velik broj ljudi glasao za Brexit rekao je da nitko ne sluša ljude poput njega i njegovih sugrađana. 'Zato su glasali za izlazak'.
To mišljenje dijeli velik broj njegovih sugrađana. Lokalni rezultati su kazna za politiku britanskih političara, posebice za vladajuću Konzervativnu stranku. Mnogi smatraju kako su se stvari prebrzo promijenile na gore i za to krive imigraciju.
'Čini se da više nismo ni sigurni. Mi smo uvijek bili izmiješana zajednica, no danas imamo previše bandi istočnih Europljana koje idu uokolo', kaza je Jacko Paul koji je također glasao za izlazak iz EU.
Susan Lightfoot koja je rođena u Hullu je pak, glasala za ostanak.
'Previše se toga događa u svijetu da bismo mi sada jednostavno izašli. Nitko sada ne zna što se događa, je li to dobro ili loše, ne znamo gdje idemo', kazala je gđa. Lightfoot koja misli da je puno ljudi u Hullu glasalo za izlazak jer su zabrinuti zbog imigracije.
Osjećaju se nepoželjno
Vozeći se gradom po Beverley Roada morate proći pored mnogo istočnoeuropskih trgovina. Vlasnica salona za uljepšavanje, Poljakinja koja je željela ostati anonimna, ispričala je kako u Hullu živi već 10 godina i da je bila šokirana rezultatom referenduma.
'Vrlo sam zabrinuta za svoj posao, većina mojih klijenata je iz istočne Europe. Britanci čini se, ne vjeruju našim tehnikama', kazala je vlasnika koja ne namjerava otići jer je, kaže, njezino dvoje djece rođeno u Velikoj Britaniji i bilo bi im preteško reintegrirati se u društvo u Poljskoj.
Vlasnik jedne trgovine, također Poljak, kazao je kako uglavnom radi s Englezima, ali da su neki od njih prestali s njime pričati nakon što su objavljeni rezultati referenduma. Ako se tako nastavi spakirat će kofere i vratiti se u Poljsku jer ne želi ostati u zemlji gdje se osjeća nepoželjno.
Nema vjere, nema koristi
Angus Young je novinar u lokalnim novinama koji prati politiku. Rezultati referenduma su ga ipak iznenadili.
Young kaže kako kako su Europljani koji su se doselili u Hull revitalizirali dio gospodarstva, otvorili trgovine na ranije napuštenim ulicama. No, ima i društvenih deformacija.
'Velik je priljev, raseljeno je pino ljudi i to je izazvalo veliku napetost. Ljudi se osjećaju nelagodno i to stavlja velik pritisak na usluge', kaže Young.
Novi novac uskoro dolazi u Hull - privatan, javni i iz Europske unije. Njemačka tvrtka Siemens i Udruga britanskih luka (Associated British Ports) ulažu više od 300 milijuna funti u postrojenje za izradu dijelova za vjetroelektrane. Neki ovdje predviđaju nova radna mjesta i rast. No, previše ih vjeruje da nikada neće vidjeti prednosti...