Zbog višekratnih problema s upravljačkim sustavom piloti su, u veoma lošim vremenskim prilikama, isključili automatski pilot kako bi otklonili problem, nakon čega su izgubili nadzor nad letjelicom, izvijestio je Nacionalni odbor za sigurnost u prometu.
Po završnom izvješću, automatski pilot je isključen zbog stalnog oglašavanja uzbune koje je nastalo zbog pukotine u varu na navigacijskom sustavu koji pomaže u kontroli pokreta upravljačke ručice.
Kada se signal za uzbunu glasio četvrti put piloti su uključili automatske sklopke na dijelu kontrolnog sustava pokušavajući ga ponovo aktivirati. Tim potezom su isključili automatski pilot nakon čega je letjelica počela gubiti stabilnost, navodi se u izvješću.
'U posljednjim trenucima, neki putnici bili su pri svijesti'
"Nakon kasnijih poteza posade zrakoplov se više nije dao kontrolirati", što je prouzročilo "dulji prekid struje" u letjelici, zbog čega ga posada više nije mogla kontrolirati, obrazlaže se u izvješću.
Airbus A320-200 koji je 28. prosinca 2014. iz indonezijskog grada Surabayje letio u Singapur nestao je s radarskih zaslona pola sata nakon polijetanja, pošto je zatražio dopuštenje za povećanje visine zbog teških meteoroloških uvjeta.
Indonezija ima slabe rezultate na polju zračne sigurnosti. U kolovozu se putnički zrakoplov srušio u planinama u Papui pri čemu su poginula sva 54 putnika. U lipnju se indonezijski vojni zrakoplov u kojemu si bili članovi obitelji vojnika i civili srušio na četvrt u gradu Medanu, pri čemu su poginule 142 osobe, među njima dvadesetak stanovnika te četvrti. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook