Tijekom božiće groznice stručnjaci savjetuju potrošače da se odlučuju da promišljenu kupnju te budu oprezni pri odabiru i usporedbi željenih proizvoda kako bi se izbjegla kupnja beskorisnih ili nepotrebnih darova.
Ovo su i neke od zamki na koje kupci nailaze stoga treba biti oprezan.
Prilikom kupnje treba obratiti pozornost da na proizvodu uz sniženu cijenu treba biti istaknuta i najniža cijena u posljednjih 30 dana.
Prilikom kupnje treba provjeriti je li to tako i usporediti koliko je iznosila snižena cijena kako ne bi bilo zabune. Također cijene moraju biti iskazane u eurima i kunama.
Što se tiče povrata robe budite oprezni. Prilikom kupnje provjerite možete li proizvod vratiti ili zamijeniti, jer trgovac nema zakonsku obvezu vratiti novac za ispravan proizvod.
Ako neki trgovac ne nudi tu mogućnost, provjerite u nekoj drugoj trgovini postoji li ta mogućnost.
Prije kupnje dobro je usporediti cijene jer mnogi portali nude usporedbu cijena, iskoristite to i provjerite, možda je negdje još jeftiniji željeni proizvod.
Povrat novca
Što se tiče internetske kupnje prije svega dobro provjerite stranicu na kojoj kupujete, jer je sve više prevarantskih stranica.
I tijekom ovakvog načina kupnje mora biti istaknuta najniža cijena u zadnjih 30 dana, cijene moraju biti dvojno iskazane, moraju biti svi podaci o trgovcu – naziv, adresa, mail, telefon, način plaćanja, dostave, povrata robe.
Također, prilikom internetske kupnje kako potrošači nisu u mogućnosti robu fizički opipati i vidjeti uživo je li im taj proizvod odgovara, važno je znati da se u roku od 14 dana proizvod može vratiti i samo napišemo - Ne želim kupiti taj proizvod, molim da mi vratite novac.
Tražite račun
Kada preuzmete robu imate pravo provjeriti sadržaj pošiljke. Provjerite je li unutra roba koju ste naručili te je li neoštećena. U slučaju da dostavljač ne pristaje na provjeru nemojte preuzeti pošiljku.
Kod plaćanja pouzećem tražite račun od dostavljača, ako nemate računa ne možete reklamirati robu.
U slučaju da trgovac ne isporuči plaćenu robu ili ako je roba vraćena, a trgovac ne vraća novac, novac je moguće je vratiti putem banke (chargeback).
Također ako se trgovac odluči sniziti cijenu i nigdje nije naglasio da postoji neki skriveni nedostatak, potrošač ima pravo na reklamaciju.
U slučaju bilo kakvih nepravilnosti i prijevare potrošači mogu sve prijaviti Državnom inspektoratu RH.
Ne znate koja su vaša prava? Kako ih ostvariti? Država se nije previše potrudila objasniti na što sve imamo pravo, ali mi smo tu da vam pomognemo. Jer ako imaš pravo – ostvari ga. Svoju priču pošaljite na reporter@novatv.hr.