Mnogi proizvodi namijenjeni ženama nimalo se ne razlikuju od istih proizvoda na tržištu za muškarce - ali žene ih plaćaju više.
Cijene bazirane na spolu, poznate kao 'ženski porez' ili 'pink porez', prihvaćeni su fenomen od 1995. godine otkad je studija provedena u Kaliforniji otkrila da žene godišnje plate 1351 dolara više za iste proizvode nego muškarci.
Studija je imala toliki utjecaj da je Kalifornija postala prva i jedina država koja je zabranila spolno diskirminirajuće cijene.
Na Business Insideru objavljen je video čiji su autori testirali koliko je ova pojava danas prisutna u preostalih 49 američkih saveznih država.
Prvo su usporedili cijene britvica istog proizvođača - slični proizvodi, u oba slučaja s pet oštrica i hidratantnim trakama, bili su 1,41 dolara skuplji u ženskoj verziji.
Cijene koje završavaju s 98 ili 99 lipa uskoro bi mogle otići u povijest
Usporedili su zatim kremu protiv bora, odnosno protiv starenja, također od istog proizvođača, a ona za žene koštala je 1,07 dolara više.
Dok proizvođač britvica nije htio komentirati razliku, proizvođač krema poručio je kako su više cijene proizvoda za žene povezane s nizom faktora, među kojima su razlika u pakiranju i mijenjanje formulacije što utječe na proces proizvodnje.
Pale su cijene, ali ipak nije trenutak za pljesak
Razlika u cijenama otkrivena je i na kemijskom čišćenju. Šest dolara koštalo je čišćenje ženske, a 5,75 dolara čišćenje muške košulje. Riječ je o košuljama istog proizvođača koje su napravljene od istog materijala.
Jeste li primijetili slične pojave u trgovinama u Hrvatskoj?
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook