I dalje se ne zna uzrok tragedije

DVIJE GODINE BEZ ODGOVORA Kakvi su izgledi da ikad saznamo istinu?

Slika nije dostupna
Zrakoplov koji je letio iz Kuala Lumpuru za Peking netragom je nestao. Iako se povremeno pojavljuju informacije o pronađenim dijelovima leta MH370, one vrlo skoro budu demantirane, a još uvijek se ne zna gdje je ovaj Boeing nestao.

Malezija i Australija se još nadaju da će rasvijetliti tajnu nestanka Boeinga 777 Malaysia Airlinesa na letu MH370, točno dvije godine nakon nesreće, dok obitelji žrtava ne naziru kraj u rasvjetljavanju nesreće.

Zrakoplov malezijske aviokompanije nestao je 8. ožujka 2014. nedugo nakon polijetanja iz Kuale Lumpura u Peking, s 239 putnika i članova posade i najvjerojatnije se srušio u Indijski ocean. Ta je nesreća jedna od najvećih zagonetki u povijesti civilnog zrakoplovstva.

Malezija će drugu obljetnicu obilježiti objavljivanjem privremenog izvješća o istrazi i minutom šutnje u parlamentu.

Vlasti "i dalje čine sve što je u njihovoj moći kako bi razriješile tu mučnu tajnu", rekao je premijer Nadžib Razak. "Operacije pretraživanja trebaju se završiti krajem godine i još se nadamo da će se MH370 pronaći", dodao je u priopćenju.

Razne teorije s malo odgovora

Dvije godine nakon nestanka Malaysia Airlinesa na letu MH370 neodgovorena ostaju dva ključna pitanja - gdje je zrakoplov i što se događalo u kokpitu u trenucima nestanka?

Uslijed mnogobrojnih teorija o sudbini ovog leta, dvije se posebno ističu. Prema prvoj teoriji pilot je oteo zrakoplov i survao 238 ljudi u smrt usred Indijskog oceana. Prema drugoj, došlo je do mehaničkog kvara te su se piloti pokušali vratiti u Maleziju no nešto ih je onesposobilo zbog čega je zrakoplov nastavio let bez kontrole.

Koja teorija je točna - nitko ne može reći.

Ipak, više kritika stiglo je na račun prve teroije. Kritičari kažu da kako su suicidalne tendencije vrlo rijetke kod pilota. Neovisno o tome radi li se o činu s predumišljajem ili o činu kojim bi pilot u trenutku iskoristio situaciju, pilot koji želi srušiti zrakoplov ne provodi silne sate planirajući kako će srušiti zrakoplov. On jednostavno - sruši zrakoplov. Po tome MH370 odstupa od uzorka.

Ujedno, kod suicidalnih pilota, brzo se pronađe razlog takvog čina. Kapetan leta MH370, Zaharie Shah, radio je za Malaysia Airlines od 1981. godine, više od 15 godina je letio Boeingom 777. Njegov kopilot tek je bio prebačen u flotu 777 i ovo mu je bio jedan od prvih letova, a bio je zaručen te planirao vjenčanje. Dakle, ne postoje indikativni dokazi da bi ijednog od njih nešto u privatnom ili poslovnom životu mučilo te ih nagnalo na rušenje zrakoplova.

Skupina međunarodnih istražitelja, koja radi na tom slučaju, objavit će tijekom dana privremeno godišnje izvješće, sukladno međunarodnim propisima koji predviđaju objavljivanje novih informacija svake godine.

Australija se 'iskreno nada' da će se pronaći olupina Boeinga 777 kako bi se 'dali odgovori svima, napose obiteljima koje su izgubile svoje najmilije', rekao je u utorak u priopćenju australski ministar prometa Darren Chester.

'Pregledali smo 90.000 četvornih metara područja koje se pretražuje i koje se prostire na 120.000 četvornih metara', navodi se u priopćenju. 'Pretraživanje će se u danima i mjesecima koji dolaze nastaviti na preostalih 30.000 četvornih metara. Australija, Malezija i Kina iskreno se nadaju da će se zrakoplov pronaći', poručio je.

Dvije godine od nesreće je i krajnji rok za podnošenje tužbe protiv aviokompanije Malaysia Airlinesa. Mnoge obitelji žrtava su u zadnje vrijeme to i učinile u Sjedinjenim Državama, u Maleziji, Kini, Australiji i drugdje, a neke su pristale na mirenje, navode odvjetnici.