Svjetska automobilska industrija bori se sa mnogim izazovima, uključujući poremećaje u lancu opskrbe, rastuće materijalne troškove i nedostatak radne snage. Ovi čimbenici doveli su do značajnih povećanja cijena i kašnjenja u nabavi novih vozila diljem svijeta.
Kako to utječe na kupce?
Više cijene vozila
Najizravniji utjecaj rastućih troškova su više cijene novih i rabljenih vozila. Proizvođači se suočavaju s povećanim troškovima za dijelove, radnu snagu i režijske troškove, pa moraju povisiti cijene kako bi održali profitabilnost.
Smanjena pristupačnost
Više cijene mogu otežati potrošačima da si priušte novi automobil, posebno oni s ograničenim proračunom. To dovodi do pada potražnje za novim vozilima i prelaska na rabljene automobile ili alternativne mogućnosti prijevoza, piše WWCOTY.
Odgađanje kupnje
Rastuće cijene mogu uzrokovati da potrošači odgode kupnju novog automobila, čekajući da se cijene stabiliziraju ili dok im se ne poboljša financijska situacija. To može utjecati na sveukupno tržište novih vozila i izazvati negativan učinak na širu ekonomiju.
Smanjene dodataka i opreme
Kako bi nadoknadili rastuće troškove, proizvođači automobila mogu biti prisiljeni smanjiti broj dodataka ili paketa opreme u vozilima. To bi za kupce moglo značiti manje komfora ili naprednih tehnologija.
Utjecaj na tržište rabljenih automobila
Kako cijene novih automobila rastu, potražnja za rabljenim automobilima može porasti. Ovo može podići cijene rabljenih vozila.
Koje su regije najviše na udaru?
Sjeverna Amerika
Sjedinjene Države i Kanada posebno su teško pogođene prekidima opskrbnog lanca, a nedostatak poluvodiča i drugih komponenti dovodi do kašnjenja u proizvodnji i viših cijena. Sjevernoameričko tržište također se suočava s povećanom potražnjom za električnim vozilima, što može dodatno opteretiti opskrbne lance i podići cijene.
Europa
Europski proizvođači automobila suočili su se s izazovima zbog problema s opskrbnim lancem, rastućim troškovima energije i prelaskom na električna vozila. Na regiju su utjecale i geopolitičke napetosti, poput rata u Ukrajini, koji su prekinuli opskrbne lance i povećali troškove proizvodnje.
Azija
Azijsko automobilsko tržište, posebice u Kini, doživjelo je značajan rast posljednjih godina. Međutim, ograničenja opskrbnog lanca i rastući troškovi materijala također su utjecali na autoindustriju u regiji. Kineski prelazak na električna vozila također je izvršio pritisak na opskrbne lance i povećao konkurenciju među proizvođačima automobila.
Druge regije
Druge regije, poput Latinske Amerike i Bliskog istoka, također su pogođene rastućim troškovima i kašnjenjima u automobilskoj industriji. Ove regije mogu se suočiti s dodatnim izazovima zbog ekonomske nestabilnosti, infrastrukturnih ograničenja i regulatornih prepreka.
Strategije za potrošače
Kupujte prema najboljim ponudama
Usporedite cijene različitih prodajnih mjesta, online i osobno. Razmislite o korištenju internetske platforme za kupnju automobila kako biste pronašli najbolje ponude.
Razmislite o rabljenim automobilima
Rabljeni automobili mogu biti pristupačnija opcija, posebno u vrijeme rasta cijena. Potražite rabljena vozila na renomiranim prodajnim mjestima.
Potražite alternativni prijevoz
Razmislite o javnom prijevozu, zajedničkom prijevozu ili vožnji biciklom kako biste smanjili svoje oslanjanje na osobna vozila. To vam može pomoći da uštedite novac na gorivu, održavanju i troškovima osiguranja.
Pregovarajte sa zastupnicima
Nemojte se bojati pregovarati sa zastupnicima kako biste dobili bolju cijenu za svoj novi ili rabljeni automobil. Istražite realnu tržišnu vrijednost vozila koje vas zanima i upotrijebite tu informaciju kao prednost tijekom pregovora.
Istražite mogućnosti financiranja
Razmotrite različite mogućnosti financiranja, poput leasinga ili duljih uvjeta zajma, kako bi kupnja bila povoljnija. Međutim, imajte na umu ukupne troškove vlasništva, uključujući plaćanja kamata i ostalih naknada povezanih s leasingom.
Kako se automobilska industrija nastavlja suočavati s ovim izazovima, potrošači mogu očekivati više cijene i potencijalna kašnjenja u dostupnosti novih vozila. Međutim, dugoročni izgledi za industriju ostaju pozitivni, uz nastavak rasta koji se očekuje u narednim godinama.