U izvještaju koji su objavili novozelandski istražitelji o nasukavanju teretnog broda Rena na greben prošle godine u listopadu, piše kako je posada pokušala doći do cilja prečacem da bi na cilj došli na vrijeme.
5. listopada brod Rena udario je u, na kartama ucrtan, greben u blizini luke Tauranga, pri čemu se iz njega izlilo 400 tona goriva. Uginulo je nekoliko tisuća morskih ptica, a ta je nesreća nazvana najveća pomorska katastrofa u povijesti zemlje.
Preliminarni izvještaj koji je dala komisija za istraživanje transportnih nesreća, govorikako su kapetan i pomorski časnik odstupili od planirane rute nekoliko puta dok su pokušavali stići u luku na vrijeme.
>> Brod od 82 metra nosile struje dok je pijani kapetan - spavao!
Oko dva sata prije nesreće, luka Tauranga radio vezom je javila posadi da trebaju požuriti jer će inače u luku kasniti nekoliko sati, javlja APTN. Uskoro nakon toga, kapetan i pomorski časnik su se dogovorili da će ići prečacem, te će od grebena biti udaljeni 1,6 kilometara umjesto preporučenih 4,8.
Devet minuta prije nego je brod udario u greben, kapetan je na radaru primijetio da se opasno približio grebenu. No, kako pomoću dalekozora nije primijetio ništa neobično nastavio je s plovidbom.
Prošli su mjesec kapetan i pomorski časnik priznali krivnju za loše upravljanje plovilom i mijenjanju brodskih dokumenata nakon nesreće. Javnosti nisu poznata imena okrivljenika, ali bit će objavljena na izricanju kazne koje je predviđeno za 25. svibnja.
Procijenjeno je da je vladu Novog Zelanda čišćenje nakon nesreće stajalo 108 milijuna američkih dolara. Veći dio te svote pokrilo je osiguranje. Brod Rena u vlasništvu je grčke kompanije Costamare.