Ministar za poslovanje, energiju i industrijsku strategiju Kwasi Kwarteng rekao je u utorak da je ograničen broj vojnih vozača kamiona stavljen u stanje pripravnosti kako bi mogli prevoziti gorivo ako bude potrebno.
"Ne mogu vjerovati, ovo je ludo", rekao je David Scade, 33-godišnji dostavljač koji se satima vozio u potrazi za gorivom u Londonu.
"Govore da nema nestašice, ali mislim da svi sada paničare", dodao je.
Na nekim crpkama izbile su svađe. Britansko medicinsko udruženje poručilo je da bi zdravstveni djelatnici trebali imati prioritet za kupnju benzina kako bi mogli raditi.
Zemlju je posljednjih tjedana zahvatio kaos jer je manjak vozača kamiona izazvao zastoje u lancu opskrbe, a porast veleprodajnih cijena plina doveo energetske tvrtke na rub propasti.
Očekuje se porast cijena energenata za kućanstva i cijelog spektra potrošačke robe.
Vlada, energetske tvrtke i benzinske postaje ističu da zaliha goriva ima dovoljno, ali manjak vozača i panična kupnja iscrpili su sustav.
U dijelovima zemlje bez benzina je ostalo 50 do 90 posto postaja, prema sektorskom udruženju PRA, koje zastupa 65 posto od 8380 britanskih benzinskih postaja.
Vlada je u nedjelju objavila da planira izdati privremene vize za 5000 stranih vozača kamiona. No neki poljski prijevoznici ocijenili su ponudu smiješnom i poručili da će je rijetki prihvatiti.
Prijevoznici, benzinske postaje i maloprodajni lanci tvrde da ne postoje jednostavna rješenja jer manjka gotovo 100.000 vozača kamiona, a prijevoz goriva zahtijeva dodatnu obuku i dozvole.
Andrew Opie, direktor za hranu i održivost Britanskog konzorcija trgovaca na malo (BRC), ocijenio je da će trebati mjeseci prije nego što bude dovoljno novih britanskih vozača da pokriju manjak.