Nedavni program dobrovoljnog sustava mjerenja težine putnika aviokompanije Finnair trebao je prikupiti podatke za izračun ravnoteže aviona u letu, ali je umjesto toga stvorio val kritika ljudi koji tvrde da je ta praksa sramotna.
Program mjerenja, koje se provodi prije letova koji polaze s aerodroma u Helsinkiju, na snazi će biti tijekom veljače, travnja i svibnja, najavila je aviokompanija. Iz Finnaira tvrde da se podaci o težini putnika i njihovoj ručnoj prtljazi prikupljaju anonimno i da će se koristiti samo za optimizaciju izračuna ravnoteže zrakoplova.
"Težinu putnika mjerimo zajedno s njihovom ručnom prtljagom. Pri mjerenju ne tražimo osobne podatke, ali ukupna težina putnika i ručne prtljage, dob putnika, spol i putnička klasa zabilježeni su u bazi podataka. Ne prikupljaju se informacije koje bi omogućile identifikaciju ljudi", objasnila je je Satu Munnukka iz Finnaira.
Podaci o težini koje prikuplja aviokompanija bit će proslijeđeni Finskoj agenciji za promet i komunikacije, koja će ih koristiti za razvoj izračuna ravnoteže i učitavanja zrakoplova od 2025. do 2030. godine, izvijestio je za BBC.
Politika naišla na brojne kritike
Plan finske kompanije naišao je na salvu kritika. Američka glumica i model Hayley Hasselhoff izrazila je nezadovoljstvo praksom rekavši da bi to moglo uzrujati ljude s poremećajima u prehrani.
Drugi su kritizirali program na društvenim mrežama komentirajući: "To zvuči kao diskriminacija", "Neću putovati Finnairom jer ne želim da me zbog moje težine sramoti prokleta aviokompanija".
Hasselhoff je također izrazila zabrinutost da bi ovaj trenutačno dobrovoljni program u budućnosti mogao postati obvezan.
Finnair nije prva aviokompanija koja javno prikuplja informacije o težini. Air New Zealand prošle je godine postao vijest zbog provođenja slične politike. Putnici na letovima koji polaze iz Aucklanda bili su zamoljeni da stanu na vagu prije leta s tom aviokompanijom. Program je tada objašnjen kao način prikupljanja "stvarnih informacija".
Brian Sumers, osnivač i urednik portala The Airline Observer, rekao je da postoji mnogo informacija potrebnih za sigurno letenje koje javnost možda ne razumije.
"Potrebno je dosta matematičkih izračuna kako bi se osiguralo da zrakoplov može uzletjeti i letjeti dugim udaljenostima. Primjerice, svaki zrakoplov ima maksimalnu težinu uzlijetanja", objasnio je Sumers.
"Aviokompanije znaju koliko teži prazan zrakoplov, ali moraju razumjeti i težinu svih stvari koje mu dodaju – poput goriva, prtljage, tereta i ljudi. Ne pokušavaju nikoga sramotiti. Samo žele ili trebaju imati točne podatke", zaključio je.