"Dosta dugo je postojala ta gradilišna ograda koja je zabranjivala pristup samoj zgradi. Mi smo iz nekih vizualizacija i fotografija vidjeli da je u unutrašnjosti same hale dograđena galerija. Mada ne možemo tvrditi sigurno je li uopće ta galerija sa stepeništem bila pričvršćena na samu konstrukciju željezničke stanice ili je bila napravljena kao samostalni element. Najviše je tu problem što su ti elementi gdje je stavljeno staklo sa aluminijskim profilima i eventualno mramorom po obodu te nadstrešnice, bili dodatna opterećenja“, rekla je Ana Ferik-Ivanović, predsjednica Društva arhitekata Novog Sada.
Komentirala je i vještačenje koje je u tijeku.
"Jučer je jako brzo odnesen sav materijal koji je bio sastavni dio te nastrašnice. Upravo analizom tih materijala može se utvrditi koje su oni novo opterećenje predstavljali i zbog čega su oni uopće tu bili stavljeni. Jer kao što znamo, ta nastrašnica prije toga je imala zračne prostore, znači ona nije imala nikakvo ostakljenje i ona je tako stajala jako dugo. Zbog čega se sada sa tim staklom donijela odluka za to staklo, to će se tek utvrditi. Ali vještačenje je jako važan dio sada posla koji se treba obaviti", istaknula je.
Utvrditi odgovornost je jedan dio, a drugi doo je sada proveriti stanje same konstrukcije željezničke stanice. Potrebno je provjeriti stabilnost cijele zgrade.
"Sada treba provjeriti stabilnost cijele Željezničke stanice. Najvažnije je utvrditi koji su elementi uzrokovali ovu nesreću, koji su dodatni elementi oštećeni padom cijele prednje fasade, u kakvom je stanju krov, konstrukcija i materijali koji su tu već 60 godina", rekla je, piše N1.
Dodala je da Željezničku stanicu vjerojatno ne bi trebalo koristiti neko dulje vrijeme.
"Nije trebalo pružati priliku ljudima da se osjećaju sigurno ispod nadstrešnice ako se prethodno nisu utvrdile sve činjenice vezane uz intervencije koje su izvedene – jesu li se tu pojavila nova opterećenja i jesu li ta opterećenja kompatibilna s postojećom konstrukcijom željezničke stanice, jer smo na snimkama vidjeli da su sajle, koje su bile jedini ključni elementi koji su nosili nadstrešnicu, doslovno iščupane iz osnovne konstrukcije", rekla je.