Nastavnicima koji su radili na pripremi za projekt "Škole za život" i uvođenju obvezne informatike, isplaćeno je više od sedam milijuna kuna i to tek za 50% izrađenosti istih, javila je srednja.hr.
Rekordan pojedinačni iznos, više od 205 tisuća kuna isplaćen je nastavnici matematike za rad na priručniku za 5. razred osnovne škole. Najskuplji metodički priručnik je za nastavu u 1. razredu osnovne škole i iznosi gotovo 800 tisuća kuna. Na metodičke priručnike je u 9 mjeseci 2018. godine ukupno utrošeno više od 7 milijuna kuna.
"To su sredstva Europskog socijalnog fonda koja su namijenjena reformi, metodički priručnici su propisani Strategijom odgoja i obrazovanja i na njima su radili članovi radnih skupina za izradu kurikuluma ili su radili na edukaciji za eksperimentalne škole, kazala je ministrica Divjak i dodala da je sve rađeno transparentno.
"Cijena po jednoj nastavnoj jedinci je otprilike 1500 kuna neto, za što je potrebno oko 20 sati rada. Time se plaća prenošenje autorskih prava na Ministarstvo pa ih svaki učitelj u Hrvatskoj može koristiti u nastavi, kazala je.
Da su ta sredstva dana nekom iz financijskog sektora ili međunarodnim stručnjacima, onda se nitko ne bi čudio da je to puno. Ali kad ih damo učiteljima, dovodimo to u pitanje, kazala je.
U prvom projektu smo imali na raspolaganju 155 milijuna kuna i do sada je utrošena jedna sedmina svih sredstava koja je namijenjena za to, kazala je i dodala da je na novi natječaj stiglo 530 prijava koje će proći recenzije.
"Nije dovoljno dobro"
No osim paprenih cifri, isplaćenima onima koji su radili na projektu, pojavio se još jedan problem. Srednja.hr navodi kako ti udžbenici na kojima su radili učitelji nisu dovoljno dobri.
Nastavnicima je to tijekom ožujka ove godine priopćila Lidija Kralj, pomoćnica ministrice obrazovanja, a kasnije im je rečeno da daljnjih isplata za priručnike, za drugih 50% izrađenosti – jednostavno neće biti.
Kralj se tada članovima skupina javila s dokumentom u kojem se navodi kako je upravo ona njegova autorica. "Nakon što su pregledane trenutne inačice metodičkih priručnika i provjereni ugovori s autorima ustanovljeno je da oni ne udovoljavaju ciljevima i zahtjevima koji su postavljeni pred autore niti predstavljaju dovoljnu vrijednost za novac", piše u uvodu dokumenta kojeg je Kralj poslala nastavnicima.
Kralj piše i kako se, prema ugovoru kojeg su autori potpisali, očekuje "da će prijedlog metodičkih priručnika napraviti u skladu sa svjetskim primjerima dobre prakse i da će predstavljati najbolja rješenja za ovakav tip materijala u Hrvatskoj". Članovi radnih skupina dobili su i rok za popravak - 20. travnja 2019. godine.
U nastavku dokumenta, Kralj nastavnicima piše što sve i u kojoj količini mora imati izvrstan metodički priručnik te im daje vrlo detaljne smjernice za doradu nedovoljno dobrih priručnika.
"Sve ono što biste sebi pripremili za nastavu :)"
Kralj je još prošlog ljeta, na samom početku izrade skupih priručnika, dala vrlo skromne upute za njihovu izradu. U prezentaciji koju je tada priredila nastavnicima-članovima skupina za Školu za život, Kralj je svoje upute za izradu priručnika doslovno svela na "sve ono što biste sebi pripremili za nastavu :)", uz još nekoliko vrlo neodređenih natuknica.
Do kraja prošle godine nastavnicima koji su radili na pripremi Škole za život i izradi metodičkih priručnika, isplaćen je iznos za do 50% izrađenosti priručnika, tj. satnice predmeta. Ostatak je trebao biti isplaćen u ovoj godini, no nakon obavijesti Kralj o loše odrađenom poslu, početkom travnja nastavnici su dobili informaciju da daljnjih isplata, do 100% izrađenosti priručnika, neće biti zbog "izvršene revizije".
Iz Ministarstva obrazovanja su, pak, kratko napisali da su svi navedeni projekti trenutno u realizaciji te su tijekom realizacije moguće i izmjene projekta. Dodali su i da su metodički priručnici su trenutno u postupku izrade. (MT/Hina)