"Mladima želimo poručiti kako ih razumijemo te se nadamo da će im ovaj vid podrške biti jedan od načina za lakše prebrođivanje trenutne situacije", poručila je u priopćenju državna tajnica Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade Željka Josić.
Telefonske linije aktivne su od danas, a pokrenute su u svih 20 županijama i u Gradu Zagrebu u sklopu projekta "Brini o sebi - budi dobro - proživi COVID". Brojevi telefonskih linija dostupni su na internetskim stranicama državnog ureda, a mladi se za savjet i podršku mogu obratiti telefonskim pozivom, ali i SMS porukom te porukama preko mobilnih aplikacija.
Mladi su usamljeni i frustrirani ograničenjem socijalnih kontakata
Mladi se, napominju iz ureda, tijekom pandemije susreću s frustracijom zbog ograničavanja socijalnih kontakta i izlazaka, osjećajem usamljenosti, zabrinutosti oko završetka školske godine i mature, prevelikim stupnjem kritike odraslih u odnosu na odgovornost mladih, ali i strahom od zaraze za članove svojih obitelji.
Ti problemi uočeni su u razgovorima i kontaktima s predstavnicima mladih srednjoškolske dobi koji su pokrenuti kako bi se saznalo kako je mladima i što im je potrebno za savladavanje trenutne situacije.
"Mladi iz srednjih škola iz raznih dijelova Hrvatske istaknuli su i kako imaju potrebu za razgovorima o mentalnom zdravlju sa stručnom službom škola na satovima razrednika, ali i da im većini nije ugodno tražiti izravnu pomoć za svoja psihička stanja. Većina ih je navela kako bi se anonimno javili i potražili psihološku pomoć stručnjaka jer među prijateljima osjete kako se mladi teško nose u okolnostima izazvanim koronavirusom", navodi se u priopćenju.