Razgovor s Mislavom Bagom

Evo kakvu izlaznost predviđa politički analitičar nakon najduže izborne kampanje

1/2 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Mislav Bago u Dnevniku Nove TV je s političkim analitičarom Tihomirom Cipekom prokomentirao najdužu izbornu kampanju.

Imam dojam da su se čelnici velikih stranaka glavnih grupacija više obraćali svom članstvu, nego da su probali motivirati obične građane, da izađu na europske izbore, zašto su europski izbori važni?

Radi se o tome da je to bila više generalna proba za hrvatske parlamentarne izbore, gdje je bilo važno vidjeti kakav je vaš autoritet kao vođa stranke, možete li mobilizirati svoje članove, mogu li oni nagovoriti svoje prijatelje, poznanike da glasuju za tu stranku i time se zapravo kampanja uglavnom bavila.

Znači oni se svi u nedjelju testiraju – i Plenković i Bernardić i Petrov…?

Tako je. Svaki je zadužen da sastavi listu. Osobito je zanimljiva lista HDZ-a gdje je u potpunosti zapravo stavljen fokus na Andreja Plenkovića i to je veliki test za njega. Prolazite li vi kao vođa stranke ili ne.

Imamo cijeli niz politički novih grupacija, desnice ljevice, centra koje se praktički testiraju. Ali ako ne uspiju u nedjelju, što im predstoji?

Predstoji im veoma teška borba da opet zadobiju neku prepoznatljivost i da se uključe u parlamentarne izbore.

Mogu li to uopće preživjeti?

Neki ne, a neki ako izvuku pouku i stvore nekakve grupacije, i mogli bi.

Građani očito nemaju interes izaći na europske izbore. Tumačite li to kao njihovim buntom prema EU, jer smo možda i kažnjeni ili buntom prema političkim opcijama jer tu ne vide ništa dobro?

Ne. Mislim da tu nema nekakvog velikog bunta, nego se radi o tipičnoj pasivnosti. Radi se o tome da će tu izaći 25-30 posto birača. Ljudi su bili iscrpljeni dugotrajnim pregovaranjem. Kad smo ušli u Uniju, tu je postojala kriza eura, izbjeglička kriza, sad i Britanci izlaze. Tako da je ljudima veza između nacionalne politike i europske politike do kraja nije jasna.

Nakon službene kampanje, postoji li neka stranačka kampanja, ili liste, koja je na vama ostavila dojam nakon svega?

Mislim da je kampanja SDSS-a bila kampanja koju je društvo zapazilo. To se nije išlo stranačkom porukom, nego je ta poruka išla na sve i vidimo da su se u nju uključile i osobe različitih političkih stavova i sigurno je da je ona ostavila nekog traga u hrvatskom društvu.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr