'Ništa ne tražim, samo istinu i za njom ću do mjeseca gore', rekao je Žarko Rogan, čovjek kojem je u nesreći poginula supruga. Dvije unuke koje je uspio izvući iz olupine prošle su s težim ozljedama. Igrom sudbine on je trideset godina radio na njemačkim željeznicama. Tvrdi da je odmah nakon što su krenuli iz Zagreba shvatio da je vlak neispravan.
'Njemu sistem kočnica uopće nije radio. Ja sam to znao već od Karlovca pa naprijed', dodaje. Netom prije nesreće Rogan je pogledao brzinomjer na kojem je stajalo 125 kilometara na sat. Dakle puno brže od onog što je zaključila istraga. 'To su bila strašna bacanja, pogotovo u tunelu se to vidjelo. Abnormalno velika brzina, očajne centrifugalne sile', opisuje i dodaje da su isključivi krivci za nesreću neredoviti servis i nekvalitetni rezervni dijelovi. Dan ranije na putu iz Splita za Zagreb putno računalo registriralo je 126 grešaka.
'Oni su skinuli stare originalne dijelove i stavili su supstitut od Đure Đakovića koji nisu homologirani i atestirani', objašnjava Rogan, kojega posebno ljuti što je vlak i dalje na otpadu u Solinu. Uništit će ga iako još svi dijelovi nisu pregledani. Njemačka tvornica čije su kočnice ugrađene u vlak, poslala je svoje najbolje stručnjake da pregledaju uništeni vlak. No policija i istražitelji nisu im to dopustili.
>> Kalmeta: Svaki se dan molim Bogu
'A toliko jednostavno bi to bilo, naći samo te crne kutije, plus dati na analizu totalni sistem podvozja', kaže Rogan. Godinu dana nakon nesreće koja mu je zauvijek promijenila život Žarko Rogan ne gubi nadu da će se otkriti tko su krivci za najveću željezničku tragediju u Hrvatskoj.