Život u Hrvatskoj

Nadomak Zagrebu i okružen zelenilom, ovaj grad san je mnogih, ali ima i problema: "Dovoljno smo mali da bismo bili veliki, ali i dovoljno veliki da bismo bili mali"

Grad iz kojeg nitko ne odlazi gladan ni žedan ima više od 40.000 stanovnika i proračun od oko 360 milijuna kuna. U Samoboru je bez posla 780 osoba, a mi smo provjerili kako se u njemu živi.

Kako pjesma kaže, "Samobor je lepi varoš", a ta varoš ne bi bila potpuna da nema najkremastije samoborske kremšnite. Ona je ukusna, jedinstvena i zaštićeno je kulturno dobro.

Osim kremšnite zaštićena je i rudarska greblica, i to na razini Europske unije. Ima oznaku zemljopisnog podrijetla, a posjetili smo jedinu pekarnicu u kojoj se radi taj slani kolač.

"On je nastao tako da su vrijedne žene tim muževima u rudnik nosile taj kolač jer je to bio dosta težak posao. Volimo reći da je taj kolač pun jer je od takvih sastojaka: unutra su svinjska mast, mlijeko, jaja", rekao je Andreas Nikl, pekar pekarnice Nikl.

Samobor je poznat i po jednom specifičnom zvuku - ručno se ovdje već 170 godina brusi kristal, ali od velike tvornice s više od 700 zaposlenih ostala je samo jedna radionica.

"Bila je tvornica Samobor kristal, bio je Sjaj. Međutim, u pretvorbi i privatizaciji to su sve zatvorili i mi smo ostali medu posljednjima. Izvozimo u Oman, nešto smo izvozili u Kinu i Saudijsku Arabiju", rekla je Sretenka Tuk.

Mali obrtnici voljeli bi da se gradu vrati stari sjaj

Samobor je od Zagreba udaljen svega 20 kilometara, a pun je zelenila.

"Ova tišina koja nas okružuje – potok, priroda – zasigurno su glavni mamac za interes dolaska posjetitelja. Volimo se šaliti da smo dovoljno mali da bi bili veliki, ali i dovoljno veliki da bi bili mali", rekla je Martina Paladina, direktorica Turističke zajednice grada Samobora.

U Samoboru živi više od 40.000 stanovnika, a grad ima proračun od oko 360 milijuna kuna. Nezaposleno je 780 ljudi, a mali obrtnici voljeli bi da se gradu vrati stari sjaj.

"Samobor je zaista poznati obrtnički grad koji je cijeli svoj rejting stekao s tim, ali nažalost od toga je sada ostalo vrlo, vrlo malo. Puno ljudi se doseljava, što uopće nije loše, ali infrastruktura ne prati taj rast stanovništva", rekla je obrtnica Maja Stanivuković.

Pročitajte i ovo Život u Hrvatskoj Kako živi grad uništen potresom? "Obećavaju da će vratiti mlade, ali nitko od mojih prijatelja to ne planira"

Pročitajte i ovo Naš Dubrovnik na istoku I engleska kraljica obožava njihov traminac: Grad slavne vinarske prošlosti i turobne sadašnjosti - s manjkom radne snage i niskom otkupnom cijenom

Danas do Zagreba vozi jedna linija, a to najviše brine mlade.

"Redni bus je svakih sat vremena. Ništa drugo osim Samoborčeka ne postoji", rekla nam je Tena Maskalan.

Da još voze, Samoborčekov vlak ove godine proslavio bi 120. rođendan. Vlak je vozio 20 kilometara na sat pa se u njega moglo uskočiti u svakome trenutku, ali parna lokomotiva zadnji put se oglasila 1979. godine.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr