Nekoć poželjan poslodavac tako sada navodno ne može zadržati mlade vozače, a iz sindikata poručuju kako je glavni razlog niska plaća koja nije korigirana od 2010. godine.
„Ovo više nije podnošljivo. Ne možemo dobiti kvalitetne vozače jer čim ih osposobimo, oni odlaze iz Hrvatske. Uz to, naš vozač autobusa u prosjeku ima 50 godina, velik broj ih se sprema u mirovinu, a nove kadrove ne stižemo osposobiti“, kaže Anto Jelić, , šef Sindikata vozača i prometnih radnika.
Ističe kako je ZET prije samo nekoliko godina bio prava meka za vozače.
„Vozači su se na sve moguće načine pokušavali zaposliti u ZET-u, a sada odlaze“, rekao nam je Jelić.
Šef sinidkata ističe kako je samo prošle godine ZET napustilo 80-ak vozača autobusa.
„Istina, dio ih je otišao u mirovinu, ali podaci su svejedno zabrinjavajući. Velik broj vozača najavljuje odlazak, a situacija se pogoršava iz dana u dan“, kaže Jelić.
Napominje kako prosječna plaća vozača ZET-ovih autobusa iznosi oko 6,5 tisuća kuna.
„Plaća nam se srozala od 2010. Sad moramo poduzeti nešto. Sindikati u ZET-u se organiziraju i za koji dan ćemo podnijeti zahtjev za kolektivnim pregovorima, gdje ćemo tražiti povećanje plaće“, priča Jelić.
ZET: "Poduzet ćemo potrebne korake"
U ZET-u pak tvrde da je nedostatak vozača problem koji muči cijelu Hrvatsku, no istovremeno smatraju da ih u ZET-u trenutno ima dovoljno.
"Tvrtka Zagrebački električni tramvaj trenutačno ima dovoljan broj vozača kako bi se usluga javnog prijevoza svakodnevno realizirala na zadovoljavajući način. Svakako se prate kretanja na tržištu rada te će se u slučaju potrebe poduzimati odgovarajući koraci kako bi se javni prijevoz odvijao bez poteškoća. ZET i sindikati socijalni su partneri i svakodnevno su u dijalogu, međutim trenutačno nismo zaprimili zahtjev za korekcijom plaća. Prosječna neto plaća vozača iznosi oko 7800 kuna, a isplaćuje se u skladu s Temeljnim kolektivnim ugovorom", poručuju iz ZET-a.
Iako po tvrdanjama sindikata za njih nedostaje vozača, ZET nabavlja 29 novih autobusa.
Ministar prometa Oleg Butković danas je naime potpisao ugovor sa ZET-om o nabavi 29 novih autobusa. Ugovor je vrijedan 55,8 milijuna kuna, od čega ukupna bespovratna sredstva iznose 44,6 milijuna kuna.
I u Rijeci nedostaje vozača
S nedostatkom vozača problema ima i riječki prijevoznik Autotrolej. Zbog nedostatka radne snage tako je smanjen broj linija javnog gradskog prijevoza.
Ipak, prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, vozača autobusa u Hrvatskoj ne nedostaje. Krajem 2018. godine na Zavodu je bilo njih 147.