U cisternama se prevozio lubrikant namijenjen za crno tržište. Riječ je o gotovo 30 tisuća litara, koje su trebale završiti u našim automobilima.
'U posljednje vrijeme imamo saznanje da se veći broj pošiljaka upućuje na naše tržište i na ostala tržišta Europe', kaže Roberto Lupetina iz odjela za mobilne jedinice.
Brzom reakcijom carine, obje cisterne zaustavljene su na granici sa Sloveniijom. Riječ je o dobro uigranoj ekipi, slovensko-hrvatska kombinacija.
'Budući da je pravna regulativa dobra kad su u pitanju trošarine imamo mogućnost zadržavanja tih vozila radi sigurne naplate uskraćenih davanja', kaže Lupetina.
Ukupna vrijednost zaplijenjene robe procjenjuje se na gotovo pola milijuna kuna. Da je samo jedna cisterna završila na tržištu, šteta bi za proračun iznosila gotovo 160 tisuća kuna. To je kap u moru za državni proračun, ali šteta bi na mnogim automobilima mogla biti velika. Automobil koji koristi takvo gorivo, mogao bi imati štetu i do 30 tisuća kuna.
SNIMKE NADZORNIH KAMERA: Kako se krade gorivo na hrvatskim benzinskim crpkama
Svakako su moguća razna oštećenja. Već putem goriva se može sam sustav ubrizgavanja oštetiti, isto tako i ispuha što su danas jako skupi popravci u servisima', objašnjava Marin Morava iz tehničke podrške HAK-a.
Jedno ''točenje'' ističu stručnjaci ne bi trebalo naškoditi vašem vozilu. No, kako su ove pošiljke namijenjene uglavnom manjim crpkama, dugotrajna upotreba, može vam stvoriti glavobolju. 'Ako je gorivo samim sastavom loše ne mora odmah pokazati, to može biti na duži period i isto tako po malo vozilo može i lošije i paliti i raditi i nekakav uzorak dima, već se vidi da nešto ne štima, pa čak i kod potrošnje goriva', objašnjava Morava.
Prema nekim procjenama, u posljednjih nekoliko godina, na tržištu Europe se našlo više od 500 milijuna litara ovakvih lubrikanata. Jednostavno računicom, krijumčari su zaradili više od 400 milijuna eura.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook