"Riječ je o pilot-projektu pa će u prvih mjesec dana prvi sat vožnje za građane biti besplatan. Nakon isteka prvog sata, korisnik plaća osam kuna po satu do maksimalno pet sati korištenja. Sve što trebate je ukucati pin i na ekranu upisati broj bicikla.
Punktovi na kojima će moći unajmiti bicikli su: Tehnički muzej, Kvaternikov trg, Gundulićeva-Varšavska, Petrinjska-Amruševa, Nacionalna i sveučilišna knjižnica i Glavni kolodvor", izvijestio je mladi poduzetnik Krešimir Dvorski koji je, zajedno s Antom Gustinom, doveo projekt od ideje do realizacije.
Zahvalio je Gradu Zagrebu koji je omogućio korištenje javnih površina za provođenje pilot-projekta tijekom slijedeća tri mjeseca i izrazio nadu da će "projekt prerasti u dugoročnu priču".Na svečanom otvorenju postaje kod Tehničkog muzeja bio je i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić koji je dobio priliku prvi unajmiti bicikl.
>> VIDEO Poput Schwarzeneggera i Johnsona: Bandić promovira biciklizam
"Idemo voziti!", kazao je Bandić i naveo da se i kroz sustav javnih gradskih bicikala Zagreb pokazuje kao prava europska metropola. Zagreb je, rečeno je, upisao Hrvatsku kako 34. zemlju svijeta koja ima "bike sharing" o čemu razmišljaju i Dubrovnik, Rijeka, Koprivnica, Novigrad.
Zagreb danas ima 250 kilometara biciklističkih staza pa je u planu i proširenje mreže sustava javnih bicikala, napomenuo je Dvorski. Objasnio je da je za najam bicikla potrebna registracija putem web stranice www.nextbike.hr, na terminalu, a uskoro i putem mobitela, a potom slijedi korisnička aktivacija za 79 kuna kreditnom karticom.
"Bicikli su osigurani mehaničkim, elektromagnetskim lokotom, nema ih smisla otuđivati jer su vrlo specifični i imaju svoje registarske oznake i dokumente, odnosno knjižice kao što to imaju i automobili. Osim toga, uskoro se uvodi i video-nadzor svih lokacija", napomenuo je Dvorski.
Nazočni su se složili da je sustav najma javnih bicikala idealna dopuna javnom gradskom prijevozu, da potiče zdravu i zabavnu vožnju i smanjuje broj automobila na cesti te rješava parkirne i druge prometne probleme, a pozitivno utječe i na okoliš. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook