Vlakom u odbojnik

Za nesreću odgovorni Gredelj i Održavanje vlakova?

Slika nije dostupna
Za željezničku nesreću na zagrebačkom Glavnom kolodvoru od prije mjesec dana, odgovorni su TŽV Gredelj i Održavanje vučnih vozila.

Na putničkom vlaku koji je 21. prosinca udario u betonski odbojnik na Glavnom kolodvoru u Zagrebu kočnice su otkazala jer je došlo do propuhivanja, piše Večernji list. Za nesreću su odgovorni TŽV Gredelj i Održavanje vučnih vozila, zaključak je to istražnog izvješća HŽ-ova povjerenstva koje je u posjedu Večernjeg lista.

>> U udaru vlaka u odbojnik 60 ozlijeđenih

Prema pisanju lista, članovi povjerenstva ustvrdili su kako su vlaku kočnice otkazale jer je došlo do propuhivanja jednog ili oba kočna cilindra na oba postolja lokomotive, te jednog ili oba kočna cilindra na vagonu, a to se dogodi ili zbog kvara u pripremi stlačenog zraka ili zbog kvara na nekom dijelu kočnice. Također je ustvrđeno da je lokomotivi tog vlaka kočnica otkazala i prethodni dan na tzv. B postolju te je bila na izvanrednom popravku u Održavanju vučnih vozila. Kako je popravak trajao sat i pol, povjerenstvo smatra da to nije bilo dovoljno za radove navedene u odjavi što 'navodi na zaključak da prijavljena neispravnost nije kvalitetno otklonjena', piše Večernji. Prema izvještaju povjerenstva, podatak o vremenu završetku popravka naknadno je i ispravljan.

Gredeljeva krivica leži u tome da njegove radionice koje 'održavaju kočnice moraju osigurati pogonsku ispravnost i besprijekorno djelovanje kočnica u periodu između dva redovna popravka', no 'nadzor nad kakvoćom popravaka vitalnih sigurnosnih uređaja na željezničkim vozilima nije na zadovoljavajućoj razini', piše Večernji. Primijećeno je kako mjerni instrumenti kojima se Gredelj koristi nije ovjerila ovlaštena vanjska ustanova, a institucija koja je izdala certifikat više ne postoji. Stoga nije poznato tko nadzire kakvoću popravaka.