Sigurnost počinje od pojedinca

DNEVNIK.hr na cesti s prometnim stručnjakom: Ovo je sve što trebate znati o vožnji u zimskim uvjetima

1/5 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Novi val zimske hladnoće i snijega koji je zahvatio veći dio Hrvatske uzrokuje prometni kaos. Prometni stručnjak, dr. sc. Željko Marušić sa Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, za DNEVNIK.hr otkrio je kako pravilno treba pristupiti vožnji u zimskim uvjetima te na što sve treba paziti.

Svaki vozač vjeruje da se u promet uključuje najbolje moguće pripremljen, no postoje stvari koje uzimamo zdravo za gotovo, no one nas mogu u vožnji ili sputati ili predstavljati potencijalnu opasnost u prometu.

S prometnim stručnjakom, dr. sc. Željkom Marušićem, odlučili smo provozati Zagrebom i pokazati na što sve vozači trebaju obratiti pozornost kako bi se najbolje moguće pripremili za vožnju u zimskim uvjetima.

1. Za Marušića pravilo broj jedan - vozila bez zimskih guma ne bi u zimskim uvjetima niti trebala biti na cesti.

Vožnja po zimskim uvjetima s prof. dr. sc. Željkom Marušićem (Foto: Branimir Vorša/Dnevnik.hr) Foto:Branimir Vorša/Dnevnik.hr

2. Nije svejedno kako ulazite u automobil, odnosno što na sebi nosite. Zimsku jaknu najbolje je skinuti sa sebe, kao i kapu te rukavice te ih odložiti na stražnje sjedalo. U protivnom, jednom kad se automobil zagrije, mogu vam stvarati samo neugodu i remetiti pozornost u prometu.

3. Nije svjedno kakvu obuću imate. Treba izbjegavati vožnju u teškim čizmama ili obući s debelim potplatima, jer se na taj način gubi osjet na sve tri podne papučice.

4. Metlice na brisačima trebaju biti ili nove ili u vrlo dobrom stanju, jer će u protivnom samo razmazivati prljavštinu po vjetrobranskom staklu, što može uzrokovati smanjenu vidljivost i preglednost vozaču.

Vožnja sa Željkom Marušićem po zimskim uvjetima (Foto: Branimir Vorša/Dnevnik.hr) Foto:Branimir Vorša/Dnevnik.hr

5. Brzinu tijekom vožnje treba prilagoditi zimskim uvjetima i ne žuriti. Čak je preporučivo voziti i sporije od ograničenja, radi lakšeg zaustavljanja i ostavljanja prostora za pravovremene reakcije u nepredviđenim situacijama.

6. Gume ne treba pumpati na nazivni tlak, već nešto ispod, kako bi veća površina gume imala kontakt s cestom i davala veću stabilnost u vožnji.

7. Držati razmak između vozila od dvije sekunde, odnosno dvadesetak metara. U zimskim je uvjetima zaustavni put vozila produžen, a ako je cesta posipana solju ili pijeskom, to može dati lažan osjećaj sigurnosti, jer naglim kočenjem guma nema direktan kontakt s cestom, već leži na zrncima i moguće je veće proklizavanje.

8. Obratiti pozornost na pješake, jer bez obzira na to prelaze li cestu na obilježenom pješačkom prijelazu ili mimo njega, u slučaju nesreće vozač automobila odgovoran je i za neodgovornost pješaka.

Naš stručnjak naveo je još dosta savjeta za vozače, a pokazao nam je i kako izgleda kad se naglo koči i po snijegom zametenoj cesti. Pogledajte kako je naša vožnja izgledala u niže priloženom videu.