59-godišnjem vozaču I. F. od subote je određen jednomjesečni pritvor, a kako Jutarnji list doznaje, vozač je u razgovoru s policijom rekao da kočnice nisu odradile. ''Nisam uspio zakočiti. Nisu odradile kočnice. Nisam mogao ništa'', kazao je policiji vozač.
Vozača se tereti za izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu. Vozačev odvjetnik Luka Lenić kazao da je vozač izrazio žaljenje zbog nesreće. ''Mogu vam potvrditi da je moj klijent izrazio žaljenje zbog nesreće te da nije dodatno rekao ništa više od onoga što je iskazivao u policiji'', rekao je Lenić za Jutarnji list.
Odvjetnik je rekao da će se žaliti na rješenje o određivanju pritvora jer smatra da ne postoji opasnost da bi vozač na slobodi mogao ponoviti kazneno djelo.
Podsjetimo, posljednji detalji stravične nesreće kod Novske otkrivaju kako je vozač kamiona na odmorište ušao brzinom od 90, iako je dopušteno 40 kilometara na sat.
Kamionom je prvo udario u teretno vozilo HAC-a, pa je na parkiralištu benzinske postaje naletio na 26-godišnju i 28-godišnju pješakinju i nanio im teške ozljede. Jedna je i dalje kritično. Na parkiralištu odmarališta usmrtio je dvije 14-godišnjakinje. Nakon toga je oštetio tri vozila prije nego što se konačno zaustavio na zelenoj površini.
Da su kočnice bile ispravne, kaže sudski vještak Goran Husinec, posve je jasno. ''Pokazalo se ono što sam ja rekao nakon prometne nesreće, da kočnice, ako su bile ispravne u trenutku kada je krenuo, nisu mogle otkazati. Pokazalo se da je kamion ispravan'', kaže Husinec, sudski vještak za analize prometnih nesreća.
Što se vozaču točno događalo u kobnom trenutku, još nije poznato. Kako izlaze detalji istrage, iskusni prometni stručnjaci mogu već isključiti brojne mogućnosti i lakše rasvijetliti uzrok nesreće. ''Sve je manja mogućnost da je tehnički kvar uzrok prometne nesreće, prema izvještajima i Državnog odvjetništva i vještaka koji obavljaju istragu. Moguće je da je u jednom trenutku imao tzv. mikrosan. Mikrosan se događa u trenutku kada mozak više ne može procesuirati nikakve informacije i on zaspi. Možete otvorenih očiju gledati cestu, ali ne percipirate sve događaje, ali kada se probudite, a to je najčešće dvije, tri, četiri sekunde, onda se pri takvoj brzini događaju ovakve stvari'', objašnjava prometni stručnjak Rajko Horvat.