Tim više što tvrtka, vlasnik žičare, uopće nema koncesiju za gospodarsko upravljanje, što znači, da bi vožnja trebala biti besplatna. Nakon što ju je premijerka Jadranka Kosor prije 15 dana svečano otvorila, Dubrovnik je nakon 19 godina ponovno dobio žičaru. Pogled s gornje postaje prema Dubrovniku većinu gostiju ostavlja bez daha. Možda baš zato ne žale se ni na cijenu od 73 kune, koliko stoji povratna karta.
Ipak, čini se kako bi vožnja trebala biti besplatna. Naime, vlasnik žičare 'Excelsa nekretnine' nemaju koncesiju za gospodarsko upravljanje, odnosno, žičara legalno vozi na Srđ, ali karte ne smije naplaćivati. Građani Dubrovnika smatraju da bi za njih trebalo odrediti drugu cijenu karte. 'Za strance to nije puno, a domaćima jest,' kažu.
>> Dubrovnik dobio novu žičaru, gradonačelnik BMW
Svoju borbu s Exslelsa nekretninama vodi i dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić. On je od je hrvatske Vlade zatražio da 25 posto novca prikupljenog koncesijom pripadne gradu Dubrovniku, jer, kaže, žičara i zarađuje na ljepoti Dubrovnika. Direktor žičare Oscar Hasburn odgovorio je ako taj novac Vlada Dubrovniku odobri, odmah će zatvoriti žičaru.
Kako Excelsa nekretnine ne poštuje hrvatske zakone, potvrđuju i Dubrovčani koji žive ispod žičare. Oni su još u veljači na Upravnom sudu dobili spor, te je gradnja žičare trebala biti obustavljena. 'Ta se žičara ne bi trebala ni otvoriti. Međutim, na tu odluku Upravnog suda nitko nije reagirao,' rekla je Ljerka Bašić. Stanari ispod žičare kažu da nemaju ništa protiv žičare, ali želie svoja prava. 'Mi smo tužili, zvali Upravno sud. Ponovno smo napisali jednu molbu, čekamo rezultat, a onda ćemo ići dalje. Mi imamo vremena,' rekla je Bašić. A vremena ima i Excelsa nekretnine. Naime, ministarstvo mora, prometa i razvitka dalo im je rok od čak pola godina da riješe pitanje koncesije.