Rješenje za brodogradilište

3. maj kupit će Uljanik!

Slika nije dostupna
Čini se da je na pomolu rješenje za brodogradilište 3. maj.

Brodogradilište 3. maj iz Rijeke bit će privatizirano tako da će kroz dvije faze njegov vlasnik postati pulski Uljanik, najavio je na današnjoj sjednici Vlade prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić. Po novom modelu, prvo će biti privatiziran Uljanik, u kojem država ima 84,2 posto vlasništva, kroz radničko dioničarstvo (ESOP) i dokapitalizaciju.

Idućeg tjedna radnicima će se ponuditi kupnja dionica pod povoljnim uvjetima, a minimalni prag za provedbu ESOP-a je 39 posto temeljnog kapitala Uljanika.Nakon toga kreće se u dokapitalizaciju Uljanika u kojoj će sudjelovati brodarske kompanije i fondovi za gospodarsku suradnju koji će osnovati društvo posebne namjene.

>> Imamo dopis: Evo kako se Končar odrekao 3. maja

Njima će se potom priključiti institucionalni investitori, tj. mirovinski fondovi, a predviđa se da će omjer između institucionalnih ulagača i društva posebne namjene iznositi najviše 36 prema 14 posto. Tako privatiziranom Uljaniku Vlada će potom prodati 3. maj, pojasnio je Čačić koji tvrdi da je takav model privatizacije u skladu sa sporazumom s EU, pa u Bruxellesu na to neće imati primjedbi.

Time Uljanik postaje točkom oko koje će se okupiti cluster sjevernojadranskih brodogradilišta, budući da je Viktor Lenac već u vlasništvu Uljanika, kaže Čačić. Premijer Zoran Milanović očekuje da će te složene transakcije sačuvati radna mjesta i unaprijediti kvalitetu proizvodnje u tim brodogradilištima, kao i da će se tamo graditi i brodovi za hrvatsku mornaricu i obalnu stražu.

'Nakon 20 godina ne činjenja i guranja problema pod tepih, mi svi dajemo sve od sebe da ovo uspije, ne samo da se sačuvaju radna mjesta nego da to budu kvalitetna radna mjesta i da to budu proizvodi dodane vrijednosti', rekao je Milanović.

No iz sindikata ne dijele oduševljenje i optimizam. 'Mislim da je to brigo moja pređi sa mene na nekog drugog, a nekog drugog onda ćemo prozivati da nije napravio svoj posao', rekao je Branko Bulić iz Sindikata Istre i Kvarnera.

Što se tiče Brodotrogira, koji je trebao biti privatiziran u paketu s 3. majem, iz Vlade se neslužbeno doznaje da se od toga odustalo jer postojeći model ne predviđa ništa izvan temeljne djelatnosti, tj. brodogradnje. Kako se u slučaju Brodotrogira radi i o razvijanju turističke djelatnosti, kroz izgradnju marine, o tome se trenutno pregovara s dva potencijalna partnera - jednom stranom tvrtkom i grupom developera.

Privatizacija splitskog škvera pak ulazi u završnu fazu jer je dobivena suglasnost Europske komisije, pa su u tijeku pregovori sa samoborskim DIV-om oko finalizacije postupka privatizacije Brodosplita. (Hina)

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.