Privatizacija

Vlada na jesen kreće u prodaju imovine: HPB, CA, CO, monetizacija autocesta

Vlada u jesen kreće u prodaju, osim već najavljenih HPB-a i Croatia osiguranja, Croatia Airlinesa te izršava monetizaciju autocesta. Za Vladu je to jedini način kako može smanjiti javni dug.

Rješenje za državni dug od gotovo 200 milijardi kuna Vlada vidi u prodaji imovine. 'Ne postoji država koja neće vraćati dugove. Prema tome i Hrvatska ih mora vraćati. Vraćat ćemo ih na način da privatiziramo i prodamo imovinu koja može služiti za otplatu tih dugova. Dugove treba vraćati. Mi dugove iz poreza ne možemo vraćati jer porezi su visoki i građanima i privrednicima' kaže ministar financija, Slavko Linić.

U rujnu kreće potraga za koncesionarom autocesta. Na prodaju ide i domaći avioprijevoznik Croatia Airlines. Natječaji su već raspisani za Croatia osiguranje, Hrvatsku poštansku banku i HŽ CARGO. Za Cargo su zainteresirani samo Rumunji, a za ostalo kupaca je više. 'Ima zainteresiranih. To su stvari koje se ne mogu otkrivati. To je jednostavno regulativa koja je itekako zakonski riješena. To ide svojim postupkom', objašnjava Linić.

U Vladi ne kriju da su za autoceste zainteresirani domaći mirovinski fondovi. 'Ulaganja mirovinskih fondova su dugoročna. Ulagati u projekt autocesta je isto dugoročna investicija, to nije nešto što unaprijed i 'ad hoc' treba isključiti', komentira potpredsjednik Vlade, Branko Grčić.

>> Hajdaš Dončić kreće u potragu za koncesionarima autocesta

Na autocestama država planira zaraditi do 3 milijarde i 200 milijuna kuna. Za Croatia Airlines mogla bi dobiti oko 300 milijuna, Croatija osiguranje oko 670 milijuna, HPB 950 milijuna, a HŽ Cargo milijardu i 300 milijuna kuna. Ukupno gotovo 6 i pol milijardi kuna. Oporbi je privatizacija krpanje proračunskog minusa, a ne smanjivanje javnog duga.

'Ova vlada vrši privatizaciju iz razloga da pokrije svoj deficit jer se točno zna da će sredstva od prodaje Croatia Osiguranja i HPB-a ići za financiranje njihove pogrešne ekonomske i fiskalne politike. To je jedina istina', kaže bivši ministar financija, Ivan Šuker.

Drugo rješenje za autoceste predlažu u cestarskom sindikatu. Prebijanje kredita izdavanjem obveznica u koje bi mogli uložiti svi, od građana do spomenutih mirovinskih fondova. 'Oni mogu uložiti u obveznice, a država i dalje upravlja autocestama i to je ono jedino što nama smeta u ovom svemu. Mi ne želimo da autoceste dođu u ruke nekom pojedincu, govori Mijat Stanić, predsjednik nezavisnog cestarskog sindikata.

Zato ne odustaju od najavljenog prikupljanja potpisa za referendum koji bi spriječio koncesiju

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook