Premijer Andrej Plenković sudjelovao je na svečanosti spajanja mosta Cetina, a potom je obišao i radove na II. fazi izgradnje luke Omiš.
Nakon spajanja mosta iza kojeg su uslijedile baklje u bojama hrvatske zastava ispucan je i manji vatromet, a mostom je prošetao i Plenković te potom u izjavi za medije poručio: ''Htio bih zahvaliti Ministarstvu prometa, Hrvatskim cestama, Strabagu i talijanskoj kompaniji koja je specijalist za čelične konstrukcije mostova. Ovo je dobra vijest za Omiš i za cijelu Splitsko-dalmatinsku županiji. Obilaznica će biti gotova do jeseni''.
This browser does not support the video element.
''Mislim da je ovo sjajan dan za Omiš i za Hrvatsku'', poručio je Plenković i dodao da će za mjesec dana biti gotov i južni dio pristupnih cesta Pelješkom mostu: ''Ovo su veliki insfrastrukturni zahvati. Mislim da smo napravili velike iskorake. Mi smo i Baranju integrirali u hrvatske autoceste. Rade se infrastrukturni projekti diljem Hrvatske. Ovaj dio je ključan za rasterećenje prometa tijekom ljeta''.
Kazao je da se nastavlja projekt izgradnje ceste od Trogira do Omiša kojom će se rasteretiti magistrala te istaknuo: ''Ovaj projekt je prekrasan i oplemenjuje vizuru Cetine''.
Opetovao je da će paket mjera pomoći građanima i gospodarstvu biti predstavljen idući tjedan. Cilj je, istaknuo je, raditi u interesu građana i gospodarstva, osigurati dvije ključne točke: ''Jedna je da u svakom trenutku imamo sigurnost opskrbe energentima, što se u 2022. godini i dogodilo - nikada nije falilo plina, niti struje. Ako je koji trenutak negdje falilo plavog dizela, onda se u istom danu rješavalo. Drugi element je priuštiva cijena''.
Most Cetina spojen je u sklopu projekta izgradnje dijela obilaznice Omiša. Most u punoj dužini ima 224,45 metara, a s obzirom na to da nadsvođuje Cetinu čeličnim lukom čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, njegova je duljina veća od vidljive konstrukcije.
Vrijednost radova iznosi 23,16 milijuna eura bez PDV-a, a realizacijom projekta prometno će se rasteretiti gradska jezgra Omiša.
This browser does not support the video element.
Plenković o renesansi hrvatske obale
Plenković je posjetio i gradilište luke u Omišu, čija izgradnja bi trebala biti završena do početka 2025. i koja će unaprijediti pomorske prometne veze Omiša i okolice s otocima, a donijet će i druge koristi.
"Luka u Omišu je projekt vrijedan oko 13 milijuna eura," rekao je Plenković i istaknuo da će se nastaviti renesansa hrvatske obale izgradnjom luka, te potrebne infrastrukture.
Direktor Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije Domagoj Maroević rekao je kako je izgradnja luke u Omišu najveća investicija županijske lučke uprave od njenog osnutka.
Omiš će po njegovim riječima dobiti 200 metara operativne obale s 50 vezova te 40 sezonskih. Luka u Omišu, dodao je, bit će katamaransko pristanište i bit će povezana katamaranskom linijom s Bračem. Kako je rečeno, planira se da luka u Omišu bude i jedno od pristaništa za brodove koji plove iz Splita na Korčulu.
Gradonačelnik Omiša Ivo Tomasović je rekao kako je izgradnja luke vrlo važna za Omiš jer će žitelji omiškog područja biti povezani s otocima izravno, a ne da idu u splitsku luku.
''Sve je bilo i onda i sada pod kontrolom''
"Nakon konačnog spajanja mosta, ostaju nam radovi na kolničkoj konstrukciji, hidroizolaciji te odvodnji i opremanju tunela. Dakle, očekujemo da će ova dionica, koja je dio jednog velikog projekta, najesen biti u funkciji", objasnio je ranije predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić u razgovoru s reporterom Marijem Juričem.
Istaknuo je i što je prilikom konstrukcije mosta bilo najteže: "Prije svega, to je premostiti kanjon Cetine i osigurati normalan život ljudi. Znamo i sami da je ovo jedinstvena tehnologija koja dosad u Hrvatskoj nije izvedena. Radilo se o slobodnoj konzolnoj izgradnji promjenjivog poprečnog presjeka, što je i dovelo do fotografija na kojima su dijelovi s dvaju strana bili različite visine. Kao što vidimo, sve je i onda i sada bilo pod kontrolom."
I nakon spajanja mosta Škorić nije skrivao zadovoljstvo.
This browser does not support the video element.
Naime, tijekom prvih radova oko spajanja činilo se da graditelji nisu bili precizni i da most neće u svome središtu biti dobro spojen jer njegovi krajevi koji su izlazili iz dvaju tunela nisu bili na istoj visini, ali riječ je zapravo o posebnoj tehnici gradnje i spajanja konstrukcije, kod koje je to i predviđeno.
Prvi dio dionice Spojna cesta Dugi Rat (DC8) - čvor Dugi Rat - čvor Omiš dug je 2800 metara, u što je uključen i spoj na Jadransku magistralu, a izrada glavnih projekata je u tijeku.
Tijekom ove godine planira se ishođenje građevinske dozvole, a u planu nabave za 2023. planirano je pokretanje postupka javne nabave za izgradnju i nadzor. Drugi dio dionice je od Dugog Rata prema mostu Cetina.
Most je treći dio dionice, a nakon spajanja mosta slijede radovi na odvodnji u tunelima, asfaltiranje i postavljanje burobrana.
Četvrti dio također je već u izgradnji, riječ je o dionici dugoj tek nešto manje od tri kilometra, odnosno o spoju ceste na državnu cestu DC8.
Ugovorni rok završetka svih građevinskih radova je 30. lipnja ove godine, a u Hrvatskim cestama očekuju da će dionica biti u prometu najesen ove godine.
Tko čeka, ponekad i dočeka
Realizacija mosta i obilaznice predstavljena je 2014. godine kao dio Multimodalne platforme splitske aglomeracije Solin - Stobreč - Dugi rat - Omiš.
Projekt Multimodalna platforma splitske aglomeracije podijeljen je u nekoliko faza, a dionica Spojna cesta Dugi Rat (DC8) - čvor Dugi Rat - čvor Omiš jedna je od faza tog projekta.
Investicija je procijenjena na 2,44 milijarde kuna, a ukupna duljina zahvata iznosi 21,5 kilometara.
''Sprema nam se zlo i naopako''
Malo dalje u Tugarama, kroz koje će ići promet nakon otvaranja mosta, u velikoj su brizi. Naime, kako je za Dnevnik Nove TV upozorio Ante Petričević iz tamošnjeg mjesnog odbora: ''Svi su sretni, svi slave osim nas. Nama se sprema velik problem - cesta prolazi kroz dvorišta, 10 metara iza djeca čekaju autobus, nema nogostupa. Nama se sprema zlo i naopako.''
Pokrenuta je i peticija, objašnjava: ''Tražimo hitno brzu projektnu dokumentaciju, a dotad na kritičnim točkama gdje smo sada i na mostu barem kamere i svjetlosnu signalizaciju.''
Iz Županijske uprave za ceste najavljuju završetak uređenja ceste za tri godine, što je stanovnicima omiškog zaleđa prekasno.