Oglašavao se kao brz, jeftin, prije svega pouzdan. No priča uvjerljivog zelinskog poduzetnika nakon što bi mu kupci uplatili avans ekspresno bi pala u vodu.
Tada po dobro razrađenom scenariju kreće izmotavanje. "Treba mi samo jedan dan, majstor mi je bolestan, bit će sutra...", i tako unedogled. U redakciju rubrike Poziv javilo se više od deset prevarenih građana.
Poduzetnika Dražena Filjevića redakciji Poziva prijavila je nezadovoljna klijentica.
"Mene je zavaljao za 500 eura, a prozore još nisam dobila. Nažalost nisam jedina, ima nas više. Nekima je uzeo i više od deset tisuća eura", požalila se.
Gdje je poduzetnik Filjević s novcem koji su njegovi kupci štedjeli i što se nalazi u proizvodnom pogonu gdje bi se PVC stolarija trebala proizvoditi, otišla je provjeriti reporterka Poziva Elvira Gašparović, a više možete pogledati u videoprilogu.
Građane zanima samo kada će im poduzetnik isporučiti stolariju ili vratiti novac. No ovaj zelinski poduzetnik sve je na kraju okrenuo na zabavu i veselje jer svjetla prašnjavog pogona želi zamijeniti onima reflektora.
Poduzetnik nastupa pod umjetničkim imenom Dado. Svima je poručio: "Nadam se da ćete me prihvatiti kao čovjeka koji griješi, ne iz namjere, već zbog spleta okolnosti na koje nisam mogao utjecati".
Što kada ste žrtva prijevare?
U Pozivu je na temu zaštite od prevara gostovala Danijela Marković Krstić, voditeljica Europskog potrošačkog centra Ministarstva gospodarstva.
"Ljudi mogu prijaviti policiji jer ovaj slučaj ima elemente kaznenog dijela, a ako žele vratiti novac, moraju pokrenuti privatnu tužbu", rekla je ukratko Marković Krstić na pitanje kako se zaštititi od ovakvih prijevara.
U ovakvim slučajevima teško je doći do svog novca, objasnila je.
"Iako potrošači podignu privatnu tužbu, prevaranti često svoju imovinu prebace na neku treću osobu", rekla je.
"Država štiti kupce na području cijele Europske unije pa tako i na području Hrvatske. Naknada štete u ovakvim situacijama moguća je jedino sudskim putem", tvrdi voditeljica potrošačkog centra.
Na pitanje kako, ako građani ponovno moraju trošiti novac i dizati sudske službe, Marković Krstić je rekla da je to uobičajena praksa u Europskoj uniji.
"Ovakva je situacija trenutno na području cijele Europske unije. Ako treba doći do promjene u procesu naplate u ovakvim slučajevima, bit će proveden u cijeloj EU.
Savjetujemo potrošačima da kupnje obavljaju putem kreditnih kartica s obzirom na to da banke imaju procedure i potrošači lakše mogu ostvariti povrat novca", savjetovala je.
Na pitanje je li u Centru zabilježen porast ili pad prevara, rekla je da je svake godine broj pritužbi na prevare sve veći.
"Prošle godine imali smo više od 3000 pritužbi potrošača, a s obzirom na to da se bavimo prekograničnim prijavama na području EU-a, mogu reći da ovakvih prevara ima na cijelom području EU-a.
"Savjet je potrošačima je da uvijek budu na oprezu, pogotovo kada netko tvrdi da je njegov rad najbolji i po najnižoj cijeni. Nije zlato sve što sija. Ovakvih prevara i onih putem interneta ima uvijek. Savjetujemo potrošačima stoga da ako je moguće provjere trgovca prije kupovine", rekla je Danijela Marković Krstić.
Svoju priču možete poslati i putem Facebook stranice ili putem web forme.