MONETIZACIJA TORNJEVA

United Grupa o restrukturiranju: Najveći regionalni izazivač ne namjerava smanjiti ambicije

United Group Foto: United Group/PR
United Grupa kroz novoosnovanu kompaniju namjerava monetizirati telekomunikacijske tornjeve.

United Grupa, prema uzoru na sve globalne operatore, osnovala je posebnu kompaniju, United Towers te joj je namjera kroz novoosnovanu kompaniju monetizirati telekomunikacijske tornjeve i na taj način smanjiti zaduženost koja je rezultat vrtoglavog rasta i akvizicija United Grupe u protekle tri godine. 

Da je riječ je o globalnoj praksi u telekomunikacijskom biznisu koju provode ili su je završili mnogobrojni nacionalni i međunarodni pružatelji usluga (npr. u Njemačkoj, Italiji, Nizozemskoj) potvrdili su i iz A1. Naime, A1 Towers, u vlasništvu Telekoma Austria, već je ranije infrastrukturno poslovanje izdvojio od temeljnog poslovanja.

Razdvajanje dvaju segmenata poslovanja omogućava fokusiranje novih kompanija na razvoj temeljnog poslovanja i rast učinkovitosti, stoga imovina koju čini pasivna infrastruktura ima potencijal veće tržišne iskoristivosti, naveo je tjednik Lider, koji je objasnio pozadinu priče. 

"Naša odluka da uđemo u proces razdvajanja i monetizaciju telekomunikacijskih tornjeva poput najvećih telekomunikacijskih kompanija u Europi i svijetu pokazala se strateški dobrom.

Na temelju dosadašnjih razgovora s ponuđačima i nedavno postignutih cijena u sličnim transakcijama u Europi u ovom sektoru, očekujemo da će naš proces biti vrlo uspješan, a prihode od monetizacije United Towersa planiramo usmjeriti na otplatu obveza koje dospijevaju na naplatu 2024. i 2025. godine.

Na taj način planiramo otkloniti sve kratkoročne i srednjoročne rizike refinanciranja te znatno razdužiti Grupu", Victoriya Boklag, predsjednica Uprave United Grupe.

United Grupa je u odgovoru za Lider demantirala mogućnost prodaje Telemach, a u prilog tom demantiju govore i izvrsni rezultati Grupe kao i planovi za budućnost. Naime, prihodi UG-a su u tri godine utrostručeni i EBITDA je trenutačno veća od milijardu eura.

Takva transformacija posljedica je snažnoga organskog rasta i akvizicija provedenih u nekoliko prethodnih godina.

U Hrvatskoj Telemach drži treće mjesto među prva tri telekoma prema veličini prihoda i broju korisnika kojih je u Telemachu trenutačno oko milijun, a u petogodišnjem razdoblju planira uložiti oko 226 milijuna eura u mrežnu infrastrukturu.

Ukupne investicije u telekomunikacijske poslove u Hrvatskoj, koje uključuju akvizicije kompanija i frekvencije, zajedno s ulaganjem u mobilnu i fiksnu infrastrukturu, ove godine premašit će 500 milijuna eura, što United Grupu čini jednim od najvećih stranih investitora u Hrvatskoj.

Osim Telemacha, u Hrvatskoj su u United Grupi NovaTV, Sport Klub te N1 televizija, a Grupa je na hrvatskom tržištu prisutna od 2014. godine, kada je pokrenut TV kanal SportKlub, nakon čega je uslijedilo pokretanje televizije N1 i akvizicija grupe Nova TV 2018. godine, kupljene od kompanije Central European Media Enterprises (CME) za 230 milijuna eura.

Prema financijskoj analizi Nikole Nikšića, Liderova analitičara, Nova TV sa 62,5 milijuna eura prihoda u 2021. ima udio od 57 posto u ukupnim prihodima te dvije komercijalne televizije. U petogodišnjem razdoblju prosječan godišnji rast prihoda Nove TV iznosio je 4,9 posto, a u 2021. prihodi su porasli za 12,5 posto.

U pet godina poslovanja Nova TV ostvarila je 38,5 milijuna eura neto dobiti. Medijske operacije United Grupe danas obuhvaćaju nacionalnu televiziju, kablovsku televiziju te sredstva digitalnih medija, što United Grupu čini najvećom medijskom grupom u Hrvatskoj.

U posljednje tri godine Grupa se u potpunosti transformirala, nastavljajući dvadesetogodišnji trend rasta. U prilog tome govori i informacija kako su prihodi UG-ja u posljednje tri godine utrostručeni i EBITDA je trenutačno veća od milijardu eura, navodi United Grupa u priopćenju. 

United Grupa u brojkama:
• 500 milijuna eura dosadašnjih
ulaganja u Hrvatskoj
• 4,6 milijuna kućanstava
na telekom mreži u osam zemalja (Hrvatska, Slovenija, Srbija, Crna Gora, Sj.Makedonija, BiH, Grčka, Bugarska)
• 15,57 milijuna korisnika
svih njezinih usluga
• 2,5 milijardi eura prihoda u
2022. godini
• tri milijarde eura iznosile su
investicije UG-a u protekle
tri godine
• milijardu eura EBITDA
• 15.300 radnika u regiji

 

Povezane teme