TRANSPARENTAN SUSTAV

HURA, Nova TV i RTL Hrvatska osnovale Udrugu mjerenja televizijske gledanosti - UMTG

Slika nije dostupna
Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (HURA), čije su članice vodeće marketinške agencije u zemlji, NOVA TV grupa te RTL Hrvatska osnovali su Udrugu mjerenja televizijske gledanosti (UMTG).

Udrugu mjerenja televizijske gledanosti (UMTG) osnovali su HURA (Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje čije su članice vodeće marketinške agencije u zemlji), NOVA TV grupa te RTL Hrvatska.

Glavni cilj udruge je po uzoru na zapadnoeuropska tržišta gdje takva tržišna udruženja postoje već desetljećima, osigurati i kontinuirano unaprjeđivati transparentan i nepristran sustav mjerenja TV gledanosti primjenom internacionalnog standarda za mjerenje TV gledanosti, sindiciranim istraživanjem TV gledanosti putem peoplemetra.

Transparentan i nepristran sustav mjerenja TV gledanosti od iznimne je važnosti za sve sudionike tržišta, televizijske nakladnike, društva za tržišno komuniciranje te oglašivače aktivne u medijskom poslovanju. Upravo iz tog razloga proizašla je i potreba u Hrvatskoj za osnivanjem UMTG-a, tržišnog udruženja u kojem svi sudionici industrije imaju utjecaj i aktivno sudjeluju u definiranju strukovnih standarda, jačanju transparentnosti TV tržišta, i razvoju čitave industrije.

Reprezentativan uzorak

Najvažniji standard za sustav mjerenja TV gledanosti jest reprezentativni uzorak. S jedne strane uzorak mora biti reprezentativan za sve TV kanale dostupne u Republici Hrvatskoj, odnosno mora mjeriti gledanost TV kanala u zemaljskoj, satelitskoj, kabelskoj, IPTV i/ili distribuciji putem interneta. S druge strane, uzorak mora reprezentativno predstavljati čitavu populaciju RH, odnosno sve njezine segmente, kako regionalno i po gradovima, tako i po dobi, spolu, obrazovanju, i svim drugim obilježjima populacije. I na kraju, uzorak i sam sustav mjerenja TV gledanosti mora dostavljati valjane i pouzdane podatke o gledanosti TV kanala na razini pojedinaca. Za kreatore programskog sadržaja, agencije te oglašivače podaci o preferencijama gledanosti specifičnih publika, poput, "mlađa ženska publika", "zaposleni muškarci", od iznimne su važnosti kod donošenja poslovnih planova i odluka, a za gledatelje
osiguranje da će programski sadržaj koji im se nudi biti kreiran upravo za njih.

Imajući u vidu visoke standarde kvalitete, transparentnost, te nepristranost, UMTG je za pružatelja usluge mjerenja TV gledanosti u Hrvatskoj odabrao AGB Nielsen istraživanja medija d.o.o., dio Nielsen grupe, jedne od vodećih internacionalnih kompanija u tom području i tvrtku koja mjeri TV gledanost u RH već 20 godina.
Tijekom 2021. godine UMTG je u suradnji sa Nielsenom već napravio pozitivne pomake, unatoč pandemijskim okolnostima, u obliku revizije sustava mjerenja TV gledanosti. Reviziju su proveli internacionalni revizori sa bogatim iskustvom provedenih revizija na raznim tržištima Europe i svijeta, a sve preporuke revizora već su implementirane. Za 2022. godinu već je puno novih projekata započeto a planiramo i nastaviti kontinuirani, kvalitetni dijalog sa svim dionicima TV industrije te u UMTG uključiti sve korisnike podataka o TV gledanosti. 

"Mišljenja sam da je osnivanje UMTG-a velik i pozitivan iskorak za TV industriju u RH, koja je formiranjem tržišnog udruženja pokazala zrelost i spremnost na razgovore sa svim sudionicima o svim
pitanjima sa zajedničkim ciljem unaprjeđivanja cjelokupnog televizijskog poslovanja. Također, nametnula se i kao prva i vodeća u regiji. Pred nama je mnogo posla, TV okruženje mijenja se velikom
brzinom, udružili smo se da na sve promjene odgovorimo prema najvišim standardima te da kreiramo trendove i unaprjeđujemo industriju na zadovoljstvo svih dionika", izjavila je Magdalena Malinova,izvršna je direktorica UMTG-a.

Pročitajte i ovo Odličan početak! "Bogu iza nogu" ostvarila doseg od gotovo milijun ljudi, glumci ne kriju sreću: "Serija je jedinstvena i publika je to odmah prepoznala"

Pročitajte i ovo najgledaniji I 2019. godina u znaku Nove TV, najjače multimedijalne kompanije u zemlji

Magdalena Malinova izvršna je direktorica UMTG-a od siječnja 2021.g., a u medijskoj industriji u RH i regiji prisutna je više od 20 godina. Posljednjih 10 godina Magdalena radi kao konzultant u medijskoj industriji a prije toga provela je 10 uspješnih godina u AGB Nielsenu. U svom konzultantskom radu surađivala je sa najvećim TV kućama, telekom operaterima i oglašivačima u CEE i MENA regiji. Tijekom svoje karijere sudjelovala je kao predavač, moderator i panelist na svim važnijim europskim i regionalnim konferencijama. Diplomirala je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a magistrirala
menadžment u međunarodnom poslovanju na Sveučilištu u Leedsu, Velika Britanija.