Velika neizvjesnost prati početak školske godine za djecu s teškoćama u razvoju i njihove roditelje, upozorila je Mreža udruga za djecu, koja okuplja 18 organizacija posvećenih zaštiti i promicanju dječje dobrobiti diljem Hrvatske.
"Zbog nedostatka posebnih razrednih odjeljenja u Zagrebu, učenicima s teškoćama je onemogućeno redovno pohađanje škole. Prema dostupnim informacijama od roditelja, brojne škole nisu upoznate s uspostavom posebnih razrednih odjeljenja. Grad Zagreb, kao osnivač, nije raspisao natječaj za stručnjake koji bi trebali u njima raditi, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih još uvijek odgađa ili odbija izdati potrebno odobrenje osnivaču za uspostavu posebnih razrednih odjeljenja u školama, pozivajući se na zabranu zapošljavanja u javnim službama", istaknula je Mreža u dopisu upućenom premijeru Andreju Plenkoviću.
Ovaj primjer, naglašavaju, jasno ukazuje na nekoordiniranost i prebacivanje odgovornosti između nacionalnih i lokalnih donositelja odluka zbog kojih se djeci uskraćuje pravo na obrazovanje na temelju njihove teškoće i, nažalost, nije izdvojeni slučaj samo u Zagrebu, već je česta pojava u velikom broju lokalnih zajednica u Hrvatskoj.
Slijedom svega navedenog, Mreža je Vladi kao ključnom nositelju odgovornosti za ostvarivanje prava djece u zemlji uputila nekoliko zahtjeva:
- hitnu uspostavu posebnih razrednih odjeljenja i odobravanje zapošljavanja potrebnih stručnjaka (edukacijskih rehabilitatora, asistenata i pomoćnika u nastavi) kako bi djeca s teškoćama u razvoju mogla krenuti u školu
- okvir za bolju suradnju donositelja odluka na nacionalnoj, lokalnoj i regionalnoj razini te predstavnika različitih ministarstava, ustanova i organizacija s fokusom na najbolji interes djeteta i obitelji
- transparentnu komunikaciju i podršku nadležnih tijela i ustanova prema roditeljima i skrbnicima djece s teškoćama u cilju smanjivanja stresa koji vodi do sagorijevanja, narušavanja zdravlja i socijalnog funkcioniranja cijele obitelji
"Daljnje čekanje na polazak u školu, roditeljima onemogućava i povratak na posao pa na taj način dodatno financijski ugrožava obitelji koje već imaju povećane troškove zbog potrebe za različitim terapijskih postupcima i podrškom", upozorila je Mreža, koja smatra da je putem suradnje Vlade, lokalne i područne samouprave i obrazovnih ustanova moguće realizirati navedene zahtjeve i tako spriječiti daljnju diskriminaciju djece na osnovi njihovih teškoća.