'Ne znaju koliko kilogram ima grama'

Udruga nastavnika: Stvarni problemi su škole bez krede i papira

Slika nije dostupna
Škole bez krede i papira, a učenici od kuće donose sapun i ubruse. Udruga nastavnika upozorila je na stvarne probleme u školstvu koji se, kažu, prikrivaju raspravama o zdravstvenom odgoju.

Pozvali su na dogovor Ministarstvo obrazovanja i Crkvu. Ministru Jovanoviću zamjeraju što dopušta propadanje odgojno-obrazovnog sustava. Suprotstavljanje stavova oko zdravstvenog odgoja broji već peti mjesec. Udruga nastavnika smatra da se na taj način bitni problemi koji muče hrvatsko školstvo, bacaju u drugi plan.

'Nedostatak sredstava za hrvatske škole, pod odmorom se moraju prenositi stolice iz razreda u razred, učitelji moraju donositi papir za printanje od kuće, najslabiji rezultati hrvatskih učenika na međunarodnim testovima iz matematike, hrvatski gimnazijalci ne znaju koliko kilogram ima grama i što znači 'črljeni'', kažu iz Udruge.

Pokazala je to državna matura koja je prošla s tankom trojkom. Iako imamo zlatnih primjera i medalja s natjecanja, titula 'zemlja znanja' postaje upitna jer zaostajemo u matematici i drugim prirodnim znanostima.

>>
Ova škola zna kako iskoristiti sate praktične nastave!

No, zaostajemo i u osnovnim školskim uvjetima. Posljednje tri godine učvrstio se trend smanjenja sredstava za pokrivanje materijalnih troškova. I za ovu godinu, smanjena su za stotinjak milijuna kuna. 'Od 2010., kada smo imali nešto više od 19 000 i za materijalne troškove, došli smo na nešto više od 11 000 za 2012.', rekao je Stjepan Sokol, ravnatelj Osnovne škole Vijenac.

Štednja je na svakom koraku, a nerijetko u nabavi opreme pomažu i roditelji. U Srednjoj školi Otočac, stanje je bolje, ali kriza se osjeti. 'Neki računi se ne plaćaju redovno. Neke situacije su manje moguće ostvariti, kao stručno usavršavanje nastavnika, u mjeri u kojoj je potrebno', rekao je ravnatelj Dino Sekula.

Iz Ministarstva slikovit odgovor. Dolaskom nove vlasti, odgojno-obrazovni sustav izgledao je kao kuća čiji krov prokišnjava, temelji su nagriženi, a u njoj se više ne može živjeti. U život bi je trebao vratiti projekt javno-privatnog partnerstva: 'Projekt JPP-a, koji starta u 2013. godini, odnosi se na 328 projekata izgradnje, dogradnje, rekonstrukcije i opremanja OŠ i SŠ, ukupne vrijednosti oko 6,2 milijarde kuna. To znači da Državni proračun jamči dodatna sredstva u razdoblju narednih 25 godina kako bi se poboljšali prostornih i materijalni uvjeti u školama'.

Smanjene plaće profesora, manjak stručnog usavršavanja, prepirke oko zdravstvenog odgoja, nesređene škole, rupe u znanju. Problem do problema. Pitanje je samo koji će se početi rješavati prvi.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook