Tamo su ponovili kako Uber svojim partnerima nije isplatio naknade. Objasnili su kako su inače znali kasniti, ali da nikad to nije toliko trajalo. Htjeli su odmah reagirati i poslati poruku kako se ne slažu s odnosom tvrtke prema zaposlenicima.
"Akcija je odmah urodila plodom. Vozači su prepoznali snagu udruživanja. Nama je žao da je do toga moralo doći, ali mi smo u takvom položaju prema Uberu da se doslovno osjećamo kao potpuni digitalni roboti", rekla je Iva Filipović, tajnica novoosnovanog Sindikata radnika digitalnih platformi ispred sjedišta Ubera. Ne zna koliko vozača je sudjelovalo u štrajku.
"Oni konstantno naglašavaju da smo mi njihovi partneri. Konstantno peru ruke od bilo kakve odgovornosti prema nama, što se tiče radničkih prava. S druge strane naglašavaju kako su socijalno osviješteni i kako brinu za svoju zajednicu. No ako smo mi u partnerskom odnosu, kako je moguće da mi kao njihovi partneri ne možemo stupiti u konakt s njima? Nismo dobili nikakvo obrazloženje što se događa. Zašto novac nije uplaćen i kada će biti. Jedini način da stupimo u kontakt s njima je preko aplikacije za vozače", rekla je Filipović.
Odgovori putem aplikacije glasili su "hvala vam na javljanju, svjesni smo problema, proslijedili smo problem nadležnim službama", rekla je Filipović. Novac im je danas sjeo, ali vozači su htjeli poslati poruku.
"Jasno su pokazali da ne žele biti partneri"
"Mislim da ova današnja situacija jasno pokazuje kako oni ne žele biti partneri nama. Dakle, Uberovo radno vrijeme od ponedjeljka do petka od 9:30. Kao što vidite, ovdje danas nema nikoga", dodaje Filipović.
"Meni je stvarno žao što se nitko iz Ubera nije pojavio", naglasila je.
Ponovila je kako su jako zadovoljni odazivom na bojkot.
"Važno je da država regulira naš odnos. Možemo apelirati na državu, na inspekciju da paze koliko se neke stvari poštuju. Trenutno sam prema državi samozaposlena i ja sam odgovorna ako nešto ne platim. Smatramo da smo radnici i da trebamo imati neku zaštitu. Na globalnoj razini se podižu i tužbe protiv Ubera. Mi još ne idemo u tom smjeru, ali vidimo da države mijenjaju zakone", dodaje Filipović.
"Ovo jasno pokazuje koliko oni nisu spremni stati pred svoje radnike", rekla je na pitanje što misli zašto ih nitko nije dočekao.
Blokadu prometa, kaže, ne planiraju, ali i dalje će slati poruke putem aplikacije, a tražit će i razgovor s ministrom prometa Olegom Butkovićem.
"Oni su poslali poruku kako za njih dijalog ne postoji", zaključila je. U Uberu su se nakoliko sati kasnije javili priopćenjem u kojem navode da je "nekolicina" vozača sudjelovala u štrajku, ali i da njihove zahtjeve shvaćaju ozbiljno.
Objasnili su kako nisu nikoga dočekali iz "sigurnosnih razloga".
Više cijene, manji broj vozača
Nešto ranije Filipović nam je rekla kako je štrajk počeo.
"Jutros u 7 sati počeo je štrajk vozača, a trajat će do 10 sati. Ne znamo koliko ih se točno pridružilo štrajku, ali sudeći po aplikaciji, povećanim cijenama i manjem broju dostupnih vozača, odaziv je dobar u cijeloj zemlji", rekla je Filipović.
U 10 sati predstavnici sindikata i nekoliko vozača došli su u Radničku cestu, ispred sjedišta Ubera u Hrvatskoj. Od blokade prometa su odustali.
"Ne želimo slati takvu poruku. Novac koji je kasnio jutros u 8 sjeo je na račune. No svejedno idemo tamo naći se s predstavnicima Ubera. Želimo uspostaviti neki kontakt. Ne želimo s njima komunicirati samo preko aplikacije", rekla je Filipović. Ako i uspiju dobiti živu osobu za komunikaciju, kaže, razgovaraju samo sa studentima.
"A oni znaju riješiti samo osnovne probleme. Nadam se da će nas danas primiti nadređeni. Želimo bolju komunikaciju", ponavlja Filipović.
Štrajku hrvatskih uberovaca podršku je dao i američki sindikat.